Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Proace: Japonský Expert vyráží na český trh

David Bureš
Diskuze (7)
Užitkový vůz Proace je sourozencem Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert a Fiatu Scudo.

Toyota začíná tento měsíc na českém trhu prodávat lehké užitkové vozidlo Proace. Automobil je součástí nové spolupráce s francouzským koncernem PSA Peugeot-Citroën. O jeho výrobu se stará francouzský závod Sevel Nord.

Proace je nabízeno ve dvou různých délkách a dvou výškách. Kratší s rozvorem dlouhým 3.000 mm na délku měří 4.813 mm, delší s rozvorem 3.122 mm je dlouhý 5.143 mm. Nákladový prostor podle délky auta měří 2.254 mm nebo 2.584 mm. Proace je vysoké 1.980 mm, delší provedení může být i vyšší, v takovém případě na výšku měří 2.290 mm.

V závislosti na zvolené konfigurací má nákladový prostor vozu objem 5 m3, 6 m3 nebo 7 m3. Dovnitř bude možné naložit až náklad o hmotnosti 1,2 tuny, Proace pak utáhne až dvoutunový brzděný přívěs.

Zákazníci mohou automobil objednávat ve dvou užitkových verzích – Panel Van (bez prosklení) a Glass Van (s prosklením), případně v osobní verzi Kombi Van se šesti sedadly. V provedení Kombi Van činí objem nákladového prostoru 2,9 m3 nebo 3,6 m3 v závislosti na zvolené délce auta.

Proace je nabízeno se třemi turbodiesely, které v současné podobě splňují normu Euro V. Základní 1.6D se 66 kW a 180 N.m doplňují dvě verze motoru 2.0D s 94 kW a 320 N.m, respektive 120 kW a 340 N.m. Šestnáctistovka je kombinována s pětistupňovým manuálem, pro dvoulitry je k dispozici manuál se šesti stupni, pro silnější verzi je možné objednat také šestistupňový automat.

V základu je Proace vybaveno airbagem řidiče, mlhovkami, elektrickým stahováním oken nebo dálkovým centrálním zamykáním.

Za příplatek je dodávána klimatizace, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, rádio s Bluetooth, airbag spolujezdce, tempomat, zadní parkovací senzory nebo posuvné dveře na levé straně. Z příslušenství je k dispozici systém střešní platformy, skladovací stojan v kabině s odkládacími přihrádkami, omyvatelné potahy sedadel nebo chladicí schránka se zabudovaným transformátorem. Dohoda o výrobě užitkových vozů koncernem PSA pro Toyotu je platná do roku 2020.

Toyota Proace – technické údaje
VerzeL1H1L1H1L2H1L2H2
Délka [mm]4813481351435143
Šířka [mm]1895189518951895
Výška [mm]1980198019802290
Rozvor [mm]3000300031223122
Délka náklad. p. [mm]2254225425842584
Výška náklad. p. [mm]1449144914491750
Objem náklad. p. [m3]5567
Zatížení [kg]1000120012001200

David Bureš
Diskuze (7)
28. 1. 2014 10:51
Re: Pre koho?
Hiace už u nás není no, zbyl jenom Hilux :-) Nicméně Toyota se bude podílet na vývoji nových dodávek právě s PSA a potřebuje na něco navazovat, asi proto je tu teď Proace. Jinak Toyota má oproti Expertu či Jumpymu výhody co se týká záruky, financování a poprodejních službách, což může pro firmy znamenat dost :yes: :-)
Avatar - pumpkin
27. 1. 2014 21:41
Pre koho?
Kto to bude kupovať? Nie, že by som teraz chcel Proace automaticky zatracovať, ale dajte mi príklad kto to kúpi?

Videl som už podniky, že mali Sprinterov, dáke to Vito a ešte potrebovali malú dodávku, tak okej, kúpili Citan (ten inak fakt kúpia asi len tí čo už majú v autoparku Mercedesy, alebo si chcú udržať nejakú reputáciu, inak nikto iný si to nekúpi). Podobne aj u nás vodárne nakúpili Nissany. Interstar, Primastar, Kubistar (všetko rebrandnuté Renaulty) a teraz dáke tie NV200. Majú dáke to portfólio dodávok, takže majú čo ponúknuť. Ale načo je Proace Toyote? Hiace už dávno vypadol, nemajú tam nič.
Avatar - twistedTSD
27. 1. 2014 18:48
Re: Fiat
Stejně je to zvláštní, prodávat jednu dodávku pod 4 značkami na stejném trhu. >:D
vyráží na český trh?
no nic proti, ale koncem listopadu už byl jeden kus na prodejně v Ostravě...
27. 1. 2014 10:25
Fiat
bude Scuda prodávat do r. 2016!!! Takže ho Toyota nenahrazuje, jen rozšiřují počet značek, pod nimiž to auto prodávají.