Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota prý odložila premiéru nové 86. Nechce, aby byla jen kopií BRZ

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 3. 2021 • 19:29
39
Zobrazit náhledy (39)
Toyota 86 Toyota 86 Toyota 86 Toyota 86 Toyota 86 Toyota 86 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020 Subaru BRZ 2020

Zatímco Subaru představilo novou generaci modelu BRZ již před několika měsíci, Toyota zatím s představením nové GR86 stále otálí. A údajně to má jeden prostý důvod.

O nové generaci Subaru BRZ už víme prakticky všechno, včetně podstatné maličkosti, že nedorazí na evropské trhy. O to netrpělivěji tedy vyhlížíme premiéru nové generace sesterského modelu Toyota GR86, který by měl s BRZ sdílet výrobní linku i techniku. Toyota však k premiéře svého dalšího sportovního modelu dosud nic zásadního neprozradila.

Na jednu stranu to samozřejmě nikoho netěší, vždyť zajímavých řidičských aut je na trhu v poslední době jako šafránu. Na druhou stranu se však ukazuje, že za odkládanou premiérou může stát něco, z čeho budeme ve výsledku těžit. Podle informací japonského webu BestCar totiž Toyota odkládá premiéru z toho důvodu, že chce novou 86 více odlišit od Subaru BRZ.

Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota, měl totiž vývojovému týmu nařídit, aby „výkonnostně odlišil“ novou generaci Toyoty 86 od Subaru BRZ. Vzhledem ke společnému vývoji a výrobě na jedné produkční lince to však nebude zrovna snadný úkol, což zřejmě povede k tomu, že novou Toyotu 86 nakonec spatříme možná až příští rok.

Oblasti, ve kterých by mohli technici Toyoty vylepšit 86 proti BRZ, jsou přitom celkem omezené, což ale platí pro většinu jednoduchých sportovních aut s atmosférickým motorem. Nejčastěji se proto mluví o možnosti upravit převody, případně o lehkém ladění atmosférického motoru. Jakékoliv invazivnější zásahy do techniky by totiž mohly znamenat ještě delší zdržení.

Dřívější úniky informací ale již naznačily, že minimálně po designové stránce nemůžeme čekat žádné velké změny. Vozy budou mít podobnou siluetu i podobné celkové rozměry, lišit by se měly především v detailech, jako jsou například tvary nárazníků či světelný podpis.

Pod kapotou pak bude uložen 2,4litrový atmosférický plochý čtyřválec, jehož výkon by se měl pohybovat okolo 170 kW a 249 N.m točivého momentu. Samozřejmě bude zajímavé sledovat, jak se technikům Toyoty povede odlišit novou 86 od BRZ, už samotný základ však vypadá velice solidně a při pohledu na současnou nabídku sportovních vozů Toyota nemáme o budoucnost nové 86 obavy.

Související články

Témata
Články odjinud