Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru BRZ oficiálně: Vyšší výkon, nižší těžiště, stejné hodnoty!

Stanislav Kolman
Diskuze (67)

Po několika upoutávkách jsme se dočkali kompletního odhalení nové generace Subaru BRZ. Láká nejen na výkonnější motor.

Druhá generace sportovního kupé Subaru BRZ se nejprve ukázala na několika upoutávkách od japonské automobilky, finální podoba vozu na nás pak vykoukla dnes odpoledne jen asi dvě hodinky před oficiální premiérou.

A nyní už je pokračovatel BRZa venku v celé své kráse a dozvídáme se o něm veškeré potřebné informace. Subaru prozrazuje, že stavělo na hodnotách svého předchůdce – nízká hmotnost, nízké těžiště, přesné řízení, hravé jízdní vlastnosti, to vše za přijatelnou cenu v balíčku 2+2. Ano, uspořádání sedadel zůstává stejné jako u předchůdce a Japonci se chlubí, že nové BRZ je nejlehčím 2+2 sporťákem na americkém trhu, kde se dnes novinka prvně představuje.

O pohon vozu se stará 2,4litrový atmosférický agregát Boxer s výkonem 170 kW v 6000 otáčkách a točivém momentu 249 newtonmetrů od 3700 otáček. Dynamické parametry zatím zůstávají tajemstvím, protože je ale BRZo výkonnější než předchůdce a je pouze o 7,7 kilogramu těžší (pohotovostní hmotnost 1277 kg), určitě si povede o kousek lépe. Jen připomeňme, že současné BRZ akcelerovalo z klidu na stovku za 7,6 sekundy a pokračovat mohlo na maximální rychlost 226 km/h. Sporťák zůstává ryzí zadokolkou a zákazník má na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou, v obou případech se šesti stupni.

Video se připravuje ...

Technický základ vychází z prvního BRZ, přesto se Subaru povedlo v mnoha ohledech zlepšit. Zesílené uložení podvozku a pomocného rámu zvyšuje tuhost přední nápravy o 60 %, díky čemuž se vůz ještě lépe ovládá a zatáčí. Torzní tuhost si polepšila o rovných 50 %, navíc má teď kupé těžiště ještě níže než jeho předchůdce. Příliš se neměnil ani podvozek, vůz i nadále využívá zavěšení MacPherson vpředu a víceprvek s dvojitými příčnými rameny vzadu. V závislosti na výbavě můžete dostat kola o sedmnácti či osmnácti palcích.

Ostřejší jízdu můžete uzpůsobit úpravou stabilizačního systému VSC (Vehicle Stability Control), jenž lze nově nastavit v pěti různých úrovních. A ano, pokud chcete, můžete jej zcela vypnout.

Vzhledově se novinka výrazně nezměnila. Subaru říká, že drobné úpravy mají vyzdvihnout modernost, agilitu a sílu vozu, přičemž vybrané prvky karoserie jsou aerodynamicky funkční. Co do velikosti se novinka od předchůdce liší jen nepatrně, ani tady nedošlo k dramatickým změnám.

Uvnitř si všímáme sedmipalcového digitálního přístrojového štítu, jehož stěžejním pilířem je středový otáčkoměr. Informace vlevo od něj si pak můžete konfigurovat dle vlastní libosti a zobrazit si tu nejrůznější data o jízdě. Digitálním budíkům sekunduje osmipalcová obrazovka multimediálního systému Subaru Starlink, jenž podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto.

Díky použití vysokopevnostní oceli jsou sloupky úzké, takže máte navzdory nízkému sportovnímu posezu skvělý výhled všemi směry. Sedačky jsou navíc výrazně tvarované, takže tělo skvěle podrží i při rychlých průjezdech zatáčkami. Subaru dále vyzdvihuje sklopnou zadní lavici a „prostorný zavazadlový prostor“, jehož objem však v tiskové zprávě uveden není.

Výroba druhé generace Subaru BRZ bude probíhat v japonské prefektuře Gunma, do prodeje vstoupí pokračovatel ikonického sportovního kupé na podzim roku 2021. Do té doby bychom se měli dozvědět i cenu vozu. Jen dodejme, že vstup novinky na evropské trhy zůstává stále nejistý, jak jsme vás ostatně informovali před pár dny.

Stanislav Kolman
Diskuze (67)

Doporučujeme

20. 11. 2020 10:50
Re: Ta odvaha
Ok, mohl jsem to hodit do samostatného vlákna, pálím to, jak mi to jde pod prsty, běse. :D

Na BRZ koukám a koukám a problém nevidím, naopak se mi líbí čím dál víc. V téhle velikosti (proporce jsou dané malou délkou) nemám moc s čím srovnávat (třeba Cayman je 20 cm delší), tak si říkám, jestli nevytýkáš tříčtvrťákům, že mají krátké nohavice...
Avatar - white label
19. 11. 2020 19:29
Re: Ta odvaha
Kdyby byla řeč jen o Evropě, tak dejme tomu, ale americký a asijský vkus snese v tomto ohledu mnohem víc, viz tamní vozový park...
Avatar - Emel
19. 11. 2020 17:59
Re: Zvenku se mi tedy předchůdce líbí víc...
Ta moje čísla jsou ve prospěch Subaru...
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 11. 2020 16:27
Re: Ta odvaha
Myslím, že přeceňuješ vlastní úsudek, co se týče té hranice... Předchozí generace se mi taky líbila víc, nebo spíš nelíbila míň. Prostě ani jedna generace nevypadá nijak úchvatně. Ta nová je možná ještě o kousek obyčejnější, ale jak píše emel, tipuju, že pro cílovou skupinu to bude jen drobný detail, žádné překročení rubiconu bych v tom neviděl - u designu ho má beztak každý někde jinde... Překročení rubiconu by bylo, kdyby to bylo třeba v nabídce pouze s automatem...

Ono, když se to položí o 3 cm níž a dají se na to kola s dobrým fitmentem (klasická visuální bolest všech japonců), bude to zas vypadat o kousek víc k světu.
Avatar - Emel
19. 11. 2020 13:47
Re: Ta odvaha
Čísla se těžko srovnávají... realistické srovnání by bylo začátek se začátkem, tj. 2012/13 oproti třeba 21/22... jenže to zase byla úplně jiná doba, ať už co do emisí nebo co do stavu ekonomik.

Z fotek co jsem viděl dávám taky mírný plusko té současné generaci, ale ta nová je pro mě taky ok.