Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4: Pohon všech kol i pro základní naftový motor

Jan Mička Jan Mička 25. 10. 2013 • 05:09
40
46
Zobrazit náhledy (40)
Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4
Toyota v Evropě rozšiřuje nabídku verzí modelu RAV4. Vůz modelového roku 2014 nově nabídne pohon všech kol i pro základní naftový motor.

Vznětový čtyřválec 2.0 D-4D má výkon 91 kW v 3600 min-1 a točivý moment 310 N.m. Agregát splňuje emisní normu Euro 5 a dosud byl dostupný pouze v kombinaci s pohonem přední nápravy. To se však brzy změní. V nabídce se totiž objevila i verze AWD, která umí poslat až 50% točivého momentu na zadní nápravu. Za normálních podmínek se jsou hnaná jen přední kola, v případě prokluzu se připojí ta zadní.

Vůz bude stejně jako doposud dostupný s manuální šestistupňovou převodovkou. Automatické ústrojí MultidriveS je totiž vyhrazeno pouze zážehovému agregátu 2.0 Valvematic. Současná varianta s pohonem předních kol vykazuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km a produkuje 127 gramů CO2 na kilometr. Hodnoty by měly s příchodem čtyřkolky lehce povyrůst, konkrétní hodnoty však zatím neznáme.

Toyota RAV4 modelového roku 2014 však není pouze o pohonu všech kol. V nabídce se totiž objevil nový tmavě hnědý metalický lak karoserie a desetipaprsková 18“ litá kola. Podobně se úřadovalo i uvnitř. K dispozici je nové provedení interiéru Beige, tkaniny i kožené čalounění zůstaly zachovány.

Změnami prošlo i multimediální rozhraní Toyota Touch 2 s barevným dotykovým displejem. Podle dostupných informací by mělo mít lepší rozlišení, nové funkce a šest dalších jazyků. Výbavu lze dále doplnit o bezklíčové startování a prémiovou soustavu JBL s devíti reproduktory. Novinkou je rovněž systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert), který řidiče při couvání z parkovacího místa upozorňuje na pohyb dalších vozidel.

Související články

Témata
Avatar - Aladeen
29. 10. 2013 15:25
Re: Prý SUV..?
Väčšina áut v tomto teste prepadne , aj autá ako Honda CRV či Hyundai Ix35 dopadli podobne ... Ale musí sa uznať že Tiguan dopadol oveľa lepšie ;-)
Avatar - Aladeen
29. 10. 2013 15:17
Re: Prý SUV..?
Ľahší určite , ale obratnejší ? RAV4 má polomer otáčania 5,1m , takže to až také nemotorné nebude , navyše má pohon 4x4 v režime "Sport" inteligenté rozdeľovanie točivého momentu v zákrutách ,takže ich doslova prelietava ;-)
Avatar - Jaros71
28. 10. 2013 09:31
Re: Prý SUV..?
Celkem velké a těžké SUV..tedy neohrabané?! :-)
Lehčí a obratnější třeba Nissan Quaqui , Škoda Yeti , VW Tiguan atd..
Avatar - Aladeen
27. 10. 2013 18:35
Re: Prý SUV..?
Definuj neohrabané .. ;-)
Avatar - Kjirka
27. 10. 2013 14:10
Re: Prý SUV..?
vy dva (myšleno s I.G.) jste se konečně sešli. To tu ještě scházelo. Já neříkám, že základní myšlenka je špatná, nicméně doba a technologie k tomu ještě úplně nedozrály.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud