Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se připravuje na další Le Mans. Plánuje hypersport pro běžný provoz

Toyota GR Super Sport Concept
Toyota GR Super Sport Concept
Toyota GR Super Sport Concept
Toyota GR Super Sport Concept
9 Fotogalerie

Toyota v rámci letošních 24 hodin Le Mans potvrdila, že její tovární tým zůstane součástí šampionátu FIA WEC i po změně pravidel, kdy dosavadní vozy LMP1 nahradí nová třída automobilů na základech hypersportu schválených pro běžný silniční provoz.

Toyota již v lednu roku 2018 v Tokiu ve světové premiéře odhalila koncept GR Hyper Sport, který evropskému publiku představila během loňských 24 hodin Le Mans, když jej vystavovala ve „Fan Village“ týmu Toyota GAZOO Racing.

 

Zároveň s představením konceptu v Le Mans bylo samotnou automobilkou Toyota oficiálně potvrzeno, že byl zahájen vývoj sériového modelu. Letos pak tovární tým Toyota GAZOO Racing v rámci 24 hodin Le Mans potvrdil, že zůstane součástí šampionátu FIA WEC i po nahrazení třídy LMP1 novou kategorií určenou pro vozy, jejichž základech jsou hypersporty schválené pro běžný silniční provoz.

 

 

 

Toyota GAZOO Racing se tedy hodlá účastnit poslední sezóny třídy LMP1 v letech 2019 a 2020 s poslední evolucí svých úspěšných speciálů TS050 Hybrid a pro následující sezónu 2020/2021 již připravuje nové závodní vozy podle nový pravidel.

 

Základem pro nové vytrvalostní speciály značky Toyota se má stát sériový model pro běžný silniční provoz, jehož vývoj byl potvrzen již v loňském roce. Ten má přímo vycházet z konceptu GR Super Sport a rovněž využívat zkušenosti z konstrukce a provozu speciálů TS050 Hybrid pro třídu LMP1.

 

Toyota GR Super Sport ve své podobě z loňského roku využívala k pohonu dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,4 litru, který doplňoval Toyota Hybrid System – Racing. Celkový výkon této soustavy byl 735 kW (1000 k). Podle pravidel pro novou třídu Hypercar má však být povolen maximální celkový výkon 551 kW (750 k).

 

Zdroj: Toyota