Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chlapci na Supru nasadili nejdelší výfuky na světě a sledovali reakce okolí

Mirek Mazal
Diskuze (11)

Dvě trubky a původní koncovky stačily bratrům k upřímné radosti. Po návštěvě železářství stanovili nový světový rekord. Snahu ocenili přihlížející.

Toyota Supra v nejnovější páté generaci J29 disponuje párem výfukových koncovek určených pro čtyřválcovou i šestiválcovou verzi. Větší třílitr B58B30C dosahuje maximálního výkonu 250 kW (340 koní) v rozmezí 5.000 až 6.000 ot./min, přičemž zvukový projev výfukové soustavy začíná vyvolávat úsměv na rtech po překonání zhruba poloviny otáčkoměru cejchovaného kousek za 7.000 ot./min.

Dvojmístné kupé nezapře sportovní geny, po lehké úpravě větších kol a přítlačného křídla ještě více vyniknou dynamické vlohy kompaktní Toyoty. Délka vozu mezi nárazníky dosahuje cca 4,4 metru, dokud nezasáhnou dva blázniví chlapci. Hlavní představitelé televizního kanálu goonzquad znetvořili hezkou Supru za účelem vytvoření nového světového rekordu.

Bratři Eleazar a Simeon žijí v Tennessee, dva obyčejné hochy by nikdo neznal bez natáčení výstředních modifikací drahých aut. Zážitky zachycené v jednotlivých epizodách vzbuzují emoce, což platí i pro Supru s nejdelšími výfuky na světě. Pokoření dosavadní hranice 3,65 metru nezůstalo bez odezvy a pánové si reakce poctivě natáčeli na několik kamer.  

Důvod výběru rychlé Toyoty byl prostý, podle slov jednoho z bratrů byla jejich Supra podobnému experimentu nakloněna zásluhou lehce odstranitelných koncovek jinak pevného výfuku. Namísto setu rozšířených koncovek použili trubky v délce asi 2,4 metru na každé straně, později si troufli délku zdvojnásobit na rekordních 4,8 metru.

Extrémní prodloužení zakončili původními koncovkami. Absurdní protažení výfuku zpočátku směřovalo přímo za auto, pevnějším a bezpečnějším řešením se stalo zdvižení odvodu spalin do vzduchu a svaření výztuhy mezi trubkami. Sestava mírně pružila na původním gumovém uložení, které pod tíhnou dodatečného železa muselo výrazně trpět. Hrozba poškození silentbloků za pokus stála, oba sourozenci marně skrývali až dětinskou euforii.   

Alegorický tuning z trubek neubral nic na hromobití třílitrového šestiválce, kromě zvukové upomínky auto doplnilo vizuální poutač širokého okolí. Dva výfuky vysoko nad kabinou zajímaly všechny věkové kategorie přihlížejících. Řada lidí tasila fotoaparáty a několik jedinců vyjádřilo nadšení z nejdelších výfuků na Zemi. Eleazar se Simeonem vnímali oči okolí, převážně kladné ohlasy jim evidentně dělaly radost.

Zkušební jízda mířila po veřejné komunikaci do nákupního střediska. Obsluha venkovního výdeje byla překvapena a prodavač málem vypadl z okna drive-through při snaze vidět co nejvíce detailů komické Toyoty.  Každý se podíval a nebyla nouze o snahu závodit. Znetvoření zřejmě neubralo na výkonu šestiválce, akcelerace zůstala obstojná. Pod níže stavěnými objekty bylo potřeba naopak zpomalit, nejdelší verze kutilského výfuku se nevešla pod jeden z podjížděných mostů.

Mirek Mazal
Diskuze (11)

Doporučujeme

14. 2. 2022 13:34
komin
Exhalaty sa musia vypustat cim vyssie. Vid fabricke kominy :-)
14. 2. 2022 07:09
A pri 80km/h...
im aerodynamický odpor tých laufov zdvihne predok auta a končia kdesi v jarku! ;-\
14. 2. 2022 07:07
Re: Recesia
...a hlavne slopú veľa ,,moonshine" :-(
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2022 20:57
Re: Chlapci si evidentne
akurat je za tym minuty cas.. minute prachy... vyznam a prinos tejto cinnosti absolutne ziadny...
13. 2. 2022 19:40
troleybus
To len chcel splnit ekonormu tak to upravil na troleybus , akurat v bratislave by trochu zaiskril popod troleje električky