Toyota UK bude exportovat Avensis do Japonska
Toyota začne během letošního roku prodávat třetí generaci modelu Avensis i na domácím japonském trhu. Do Japonska budou vozy dováženy z Velké Británie, kde se Avensis vyrábí.
Avensis se vyrábí v továrně Burnaston v anglickém hrabství Derbyshire. Další britská továrna Toyoty je umístěna v Deeside v severním Walesu, kde jsou stavěny motory. Z Velké Británie se do ostatních 47 států světa vyváží 85 % vyrobených Toyot.
V Japonsku roste zájem o evropský design a inženýrství, což přivedlo Toyotu k tomu, aby začala Avensis, primárně určený pro evropské trhy, prodávat i v Japonsku.
Zpočátku bude v zemi vycházejícího slunce nabízena pouze verze kombi. Toyotu Avensis Tourer pro Japonsko bude pohánět dvoulitrový zážehový motor (pro Evropu o výkonu 112 kW) kombinovaný s převodovkou s plynule měnitelným převodem Multidrive S.
Toyota plánuje, že do Japonska bude od letošního července dováženo 750 aut měsíčně.
Toyota Avensis je na trhu od roku 1997, v současné době se prodává třetí generace tohoto modelu střední třídy. Všechny verze vozu se vyrábí v anglickém Burnastonu, odkud na konci loňského roku sjel z výrobní linky Avensis s pořadových číslem 1.800.000. V Burnastonu je vedle Avensisu stavěn také model Auris, včetně jeho hybridní varianty.
Japonská automobilka postavila ve Velké Británii svojí první továrnu v roce 1992. Od té doby do místních výrobních linek investovala 1,85 miliardy liber (50 miliard korun).
Japonská automobilka tvrdí, že se výroba v továrně v Burnastonu už vrátila na úroveň před březnovým zemětřesením v Japonsku. To zastavilo nejen japonské továrny Toyoty a dalších automobilek, ale také způsobilo nedostatek výrobních dílů pro produkční linky zasažených výrobců i v ostatních částech světa.
Toyota Avensis v roce 1997 nahradila model Carina E, která se Velké Británii rovněž vyráběla. Současná generace Avensisu se prodává ve dvou karosářských variantách, jakými jsou sedan a kombi, pětidveřový liftback z nabídky zmizel.
V současné době je Avensis na českém trhu nabízen se třemi benzinovými a třemi dieselovými motorizacemi. Základem je benzinový 1,6 Valvematic s výkonem 97 kW, kombinovaný s šestistupňovým manuálem, nejsilnějším prodávaným motorem je naftový 2,2 D-CAT se 130 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.