Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Ženevě: Aygo a nový superdiesel (130 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Japonská Toyota se na ženevském autosalonu pochlubí dvěma novinkami a obě dvě budou zajímat také českého zákazníka. Miniauto Aygo pochází z Kolína, nový diesel 2.2 D-4D má domov v sousedním Polsku, ale Toyota jím útočí na evropské dieselové velmoci.

Japonská Toyota se na ženevském autosalonu pochlubí dvěma novinkami a obě dvě budou zajímat také českého zákazníka. Miniauto Aygo pochází z Kolína, nový diesel 2.2 D-4D má domov v sousedním Polsku, ale asijská značka jím útočí na evropské dieselové velmoci z Německa, Francie a Itálie.

Ženevská přehlídka automobilové techniky se rychle blíží. Asi za měsíc se opět vydáme do Palexpa osobně, ale ještě před tím se všechny automobilky pochlubí tím, co do Švýcarska přivezou. Všechny aktuální články k této výstavě, chystané novinky a přemiéry najdete v sekci news v menu pod odkazem Autosalon Ženeva 2005.

Toyota si připravila hned dvě významné premiéry. Pozornost láká především nejmenší evropská Toyota Aygo (název vznikl ze slov "I go"), která ale na další podrobnosti si prý musíme ještě počkat. Zatím víme jen to, že půjde o kompaktní vozy s pětidveřovou karosérií. Peugeoty a Citroëny budou o málo delší, šiřší a vyšší (vnější rozměry 3428 x 1630 x 1470 mm) než Toyota Aygo (3405 x 1615 x 1465 mm). Budou vybaveny moderními pohonnými jednotkami (zážehový čtyřválec 1.0 l a vznětový 1.4 l) s nízkou spotřebou paliva, samozřejmostí je vysoká míra bezpečnosti a také důraz na ekologii provozu. Jak už napovídají rozměry, auta se budou nejlépe cítit v městském provozu.

Řada dieselů D-4D se v Ženevě rozšíří o nový výkonný čtyřválec o objemu 2,2 l, který je především určen pro řadu Avensis, kde doplní současný motor 2.0 D-4D (85 kW). Podle výrobce je nový motor 2.2 D-4D díky systému D-CAT nejčistším dieselem současné automobilové produkce. Vedle redukce obsahu pevných částic, zavádí Toyota také významné snižování obsahu oxidů dusíku. Tentokrát však není třeba kompromisu mezi dynamikou jízdy a vztahem k životnímu prostředí. Motor totiž dává nejvyšší výkon 130 kW a točivý moment má maximum 400 Nm v rozmězí 2000 až 2600 ot./min. Další varianta motoru stejného objemu bude dodávána s výkonem 110 kW a točivým momentem 310 Nm.

Ondřej Láník
Diskuze (1)