Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota ve Velké Británii testuje Prius PHV napájený ze spotřebitelské el. sítě

Ondřej Láník
Diskuze (2)
EDF Energy a Toyota se spojily k silničním testům prvního hybridního automobilu napájeného ze sítě (PHV), který byl představen výrobcem automobilů ve Velké Británii. Testy začaly včera a budou trvat více než rok.

Model Toyota PHV (plug-in hybrid vehicle) si odbude svůj debut na silnici jako součást vozového parku společnosti EDF Energy a bude testován jejími zaměstnanci v každodenních dopravních podmínkách. Očekávané výsledky budou hrát klíčovou roli ve vývoji modelu Toyota PHV.

Testy vycházejí z prvního evropského PHV testovacího programu, který Toyota a EDF zahájily na francouzských silnicích v září 2007. Britské partnerství je určeno pro hodnocení výkonu vozidla v městském prostředí, požadavků vozidla na infrastrukturu, chování a očekávání řidičů.

Toyota a EDF Energy používají inovativní nabíjecí a fakturační systém, který je zabudován do PHV. Tento systém je kompatibilní s novou generací veřejných nabíjecích stanic, které si kladou za cíl učinit elektrickou energii přístupnější na veřejných komunikacích, parkovištích a snížit cenu pro zákazníka. EDF Energy pomohla nainstalovat prvních 40 nabíjecích postů s tím, že pomůže nainstalovat další v nadcházejících měsících.

V Priusu PHV lze plně si dobít baterie vozu za použití standardní elektrické zásuvky nebo elektrického nabíjecího bodu a tím si rozšířit dojezdovou vzdálenost v elektrickém módu. Na krátké vzdálenosti může být PHV použito jako elektrické vozidlo, které je tiché a s nulovými emisemi. Na delší vzdálenosti pracuje PHV jako konvenční hybridní vozidlo.

První výsledky testů naznačují, že využitelnost paliva je výrazně vyšší než u současného modelu Prius. Například, pro cesty okolo 25 km PHV spotřebuje přibližně o 60 % paliva méně než současná hybridní Toyota Prius. Jeden z cílů výzkumu při testech ve Velké Británii je tento výkon PHV potvrdit.

Toyota již potvrdila, že bude prodávat PHV vybavené lithiovými bateriemi do vozových parků zákazníků v Evropě a dalších regionech do konce roku 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
11. 9. 2008 18:12
nejak zaspali dobu
kdyz jsem byl pred pulrokem v londyne tak jsem tam videl jezdit smarty na elektriku (bez hybrid blbosti). Zasuvky na nabijeni ma londyn vybudovane, pronas jako obycejneho uzivatele se nic nezmeni jakmile zacne vice jezdit aut na elektriku stat ji tak zdani, ze bude stat to co benzin
Avatar - Blue Sun
11. 9. 2008 16:48
:-)
Podle jistého koncernu je přeci budoucnost v dieselových motorech... Toyoto, proč se snažíš? (Aneb: Jak dlouho asi bude trvat, než se zase obrátí vítr a ta "špatná" technologie bude "tou pravou"?)