Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris se připomíná zákazníkům. Láká na novou sportovní a jubilejní verzi

David Bureš
Diskuze (6)
Yaris GR Sport je verze inspirovaná Yarisem GRMN, bez jeho výkonu. Yaris Y20 zase připomíná, že tento malý hatchback oslaví 20 let.

Dnešní, třetí generace Toyoty Yaris je na trhu již od roku 2011 a přestože u nás se stále slušně prodává, patří mezi pět nejprodávanějších malých aut na českém trhu, musí se čas od času připomenout. Na letošním pařížském autosalonu se tak představí hned ve dvou speciálních verzích.

Toyota Yaris GR Sport už na první dobrou dává najevo, že chce být sportovním náčiním a přinést více sportovních zážitků za volantem než běžné verze. Inspirovala se ostrým hot hatchem Yaris GRMN, jehož produkce byla omezena jen na 400 exemplářů – i kvůli emisním normám. Jeho kompresorem přeplňovaná osmnáctistovka by novými pravidly už neprošla.

Vrcholným hot hatchem se inspiroval nejen vnější vzhled novinky, který je ve znamení bílé karoserie s černými a červenými doplňky, ale také naladění. To se ladilo s ohledem na ostřejší reakce a ovladatelnost, jsou tu tak tlumiče Sachs Performance (podobné jako u GRMN), tužší stabilizátor nebo snížený podvozek o 11 milimetrů. Přímo z GRMN jsou pak převzaty pneumatiky Bridgestone Potenza RE50.

Uvnitř výhradně pětidveřového hatchbacku najdeme sportovní sedačky čalouněné semišem ultrasuede, kombinující černý základ s bílým prošíváním a bílými prvky. Volant s menším průměrem pak pochází ze sporťáku GT86.

Z Yarisu GRMN však chybí to podstatné, silný motor pod kapotou. GR Sport bude dostupný výhradně jako hybrid, kombinující jedna pětku s elektromotorem. Na trhu se Toyota Yaris GR Sport objeví ještě před koncem roku.

Toyota Yaris Y20 rozšíří nabídku tohoto modelu v příštím roce, jako oslava dvaceti let tohoto malého auta. Uvedena bude nejdříve ve formě edice 1998 Launch Edition Y20, která zlatě lakovanou karoserií odkáže na první generaci Yarisu uvedenou na evropský trh v roce 1999. V tomto případě však základ zkombinuje s tmavě šedou střechou. Pro běžnou verzi Y20, která se stane jedním z výbavových stupňů, budou k dispozici další barvy, a to včetně kombinací s kontrastní, tmavě šedou střechou.

Elegantní celek doplní desetipaprsková 16palcová kola z lehkých slitin a tmavě šedé detaily na karoserii. Na šedou barvu Yaris Y20 vsadí také uvnitř.

Novinkou pak bude i multimediální systém, kterého se v příštím roce dočkají všechny verze Yarisu. Toyota u něj slibuje hlavně snadné spárování s chytrými telefony a integraci s mobilními aplikacemi.

Toyota Yaris se na evropském trhu prodává od roku 1999. Povedenou první generaci ocenili i odborníci, získala titul evropského Auta roku 2000. Za tu dobu se pro automobilku stal nadmíru důležitým autem, dnes je to její nejprodávanější model v Evropě.

David Bureš
Diskuze (6)
18. 9. 2018 10:42
Re: Toyota Monte Carlo
Malá auta jsou Ok, mají své místo na trhu, ale když něco označím “Sport”, mělo by se udát i něco po kapotou a ne jen jiný kola, polep a barva ... ;-)
18. 9. 2018 01:18
toyota yaris
Já jsem si ojetou Toyotu Yaris koupil na [odkaz] už před rokem a musím říct, že za tu dobu mi toto skvělé autíčko prirostlo k srdci. Nízké provozní náklady, skvělá vábava i jízdní vlastnosti, zkrátka si nemohu na nic stěžovat.
Avatar - wakantanka
17. 9. 2018 16:33
Re: Toyota Monte Carlo
No jasne a preto sa za Yariskou GRMN len tak zaprasilo aj napriek cene. :-)
17. 9. 2018 16:01
Re: Toyota Monte Carlo
Skus niekedy vystrcit nos zo svojho vidlakova, potom uvidis, ze male auta su v civilizovanom svete velkych miest popularnou kategoriou. To len tu ide kazdemu o co najvacsi kufor ved co keby som nahodou kazdy vikend potreboval previezt chladnicku. Kto nema takto primitivne nazory, ten da lahko prednost mensiemu a stylovemu autu.
17. 9. 2018 14:37
Re: Toyota Monte Carlo
Prostě o ničem... :no: