Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zahájí tento týden v USA opravy plynových pedálů

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 1. 2. 2010 • 20:43
10
Japonská automobilka Toyota začne tento týden opravovat ve Spojených státech závadu na plynových pedálech u 2,4 milionu vozů, které zde svolala k bezplatnému servisu.

Závadu napraví ocelová výztuha, kterou budou technici montovat k drhnoucímu pedálovému systému, sdělila dnes společnost. Kvůli problémům s pedálem Toyota nyní v celém světě svolává na 4,2 milionu vozů včetně aut vyrobených v českém podniku TPCA v Kolíně.

Toyota uvedla, že začala dodávat vyvinuté součástky americkým dealerům a školit techniky. Firma na severoamerickém trhu oznámila 21. ledna svolání vozů osmi modelů k opravám po zjištění, že nadměrné tření plynového pedálu by mohlo vést až k zaseknutí a nežádoucímu zrychlení.

Inženýři Toyoty zjistili, že problém je v nadměrném tření u zařízení, které pedálu zajišťuje odpor. Opotřebení nebo vnější podmínky mohou časem vést k zadrhávání pedálu a ve vzácných případech i k jeho úplnému zaseknutí. Důkladné testy podle firmy ukázaly, že problém nadměrného tření byl přídavnou součástkou eliminován.

V České republice má Toyota společný podnik TPCA s francouzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën. Podle mluvčí tuzemského zastoupení značky Peugeot Radky Matthey bude v Evropě svoláno preventivně ke kontrole kvůli plynovému pedálu 97.000 vozů Peugeot 107 a Citroën C1, které se vyrábějí v Kolíně. Na českém trhu se to týká 129 vozů Peugeot 107 a 122 automobilů Citroën C1, jejichž majitelé budou v nejbližších dnech vyzváni dopisem.

Toyota, která v Kolíně vyrábí model Aygo, stále zjišťuje, kolik motoristů v Česku bude muset oslovit.

Toyota v USA pozastavila prodej i výrobu osmi svých modelů včetně nejpopulárnějšího vozu Camry. Zdroje agentury Reuters uvedly, že prodej těchto modelů by firma mohla obnovit do třetího únorového týdne.

Prezident a provozní ředitel Toyota Motor Sales U.S.A. Jim Lentz zdůraznil, že pro firmu neexistuje nic důležitějšího než bezpečnost zákazníků. "Hluboce litujeme znepokojení, které naše akce způsobily zákazníkům, a děláme všechno, co je v našich silách, abychom problém napravili," řekl.

Americké regulační úřady již o víkendu sdělily, že proti plánu oprav, který Toyota předložila, nemají námitek. Vyšetřovat problém rozsáhlého svolávání vozů Toyota již začaly dva výbory amerického Kongresu.

V Evropě Toyota svolává k opravě plynového pedálu až 1,8 milionu vozů. Akce se zde týká kromě modelu Aygo i vozů Toyota Yaris, Corolla, iQ, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Svolávací akci firma připravuje i v Číně.

Po celém světě již závada pedálu donutila firmu svolat od loňska k opravám celkem osm milionů vozů.

Témata
2. 2. 2010 12:35
Re: Volkswaginismus
ono zalezi co svolavaji zpatky v USA to muzou byt prkotiny jako napr. u VW Routan nedostatecne upozorneni zakaznika na nebezpeci airbagu. U BMW jsou v statistice podobne jak u Hondy polovina motorky.
Audi melo v 80letech v USA podobny debakl, tenkrat americti ridici se zabijeli protoze auto samostatne jezdilo do predu a do zadu, par se jich tez zabilo. Chyba nebyla v technice ale v tom, ze brzdovy a plynovy pedal byli navrhunte prilis tence a blizko sebe. Americany to tenkrat vystrasilo a prestali audi kupovat po dnesni den se jim tato chyba pripomina. V evrope to nikomu nevadilo.

To same hrozi ted Toyote jeji auta se v USA prestali prodavat, kdyz se ji nepodari presvedcit histericke zakazniky tak to muzou zabalit
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 02:47
Re: Volkswaginismus
Samozřejmě jde jen o to, že je tyto svolávačky jsou jen dobrým provokačním médiem..., i když není k tomu důvod. Inu kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
2. 2. 2010 02:40
Re: Volkswaginismus
[odkaz]
Jednoducha otazka, jestli svolavacka vypovida neco o kvalite znacky... teda ten BMW na tom musi byt mizerne... ale na druhou stranu, jestli to tak je, tak VW na Toyotu moc neztraci, a v USA ma na trhu a hodne min modelu nez Toyota...
2. 2. 2010 00:49
PANTTTEMIE
Tak už je to jasný, konečně je v tom pořádek. Očkování v důsledku pantttémie bude postupovat od nejvyšších tříd. Poslední jdou na sály aygáči. Kdo má ravku, má přednost, projede všude, a to se v této zimě cení nadevše. Takže, aby se v servisech netvořily fronty, najíždějte pouze v boxerkách, injekci píchá přímo vrátnej do levý půlky. Do půl hoďky se údajně bezpečně dostavuje lepší nálada, která přetrvá až do další svolávačky. Pouze snad jedno upozornění - při najíždění do dvora, pozor na plyn, abys jim tam z dílny neudělal tunel.

BRAVO TOYOTA :-!
2. 2. 2010 00:42
Re: Akio Toyoda se omluvil
>:D >:D Tak to je zásah. Přímo na komoru >:-[] :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud