Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zvětší výrobní kapacity pro luxusní vozy Lexus

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Kapacita by měla rozšířením výrobních linek ve dvou japonských továrnách vzrůst zhruba na 850.000 ze současných 600.000 vozů ročně.

Největší japonská automobilka Toyota Motor zvýší do roku 2009 domácí kapacity pro výrobu luxusních vozů Lexus o zhruba 35 procent, aby uspokojila stoupající poptávku na rozvíjejících se trzích, jako jsou Rusko a Čína. Informoval o tom dnes japonský podnikatelský deník Nikkei.

Kapacita by měla rozšířením výrobních linek ve dvou japonských továrnách vzrůst zhruba na 850.000 ze současných 600.000 vozů ročně. Celosvětový prodej luxusních automobilů Lexus se v loňském roce zvýšil o devět procent na 518.300 vozů. Jejich podíl na celkovém prodeji společnosti Toyota se tak pohyboval kolem šesti procent.

Toyota se podobně jako další japonské automobilky Honda a Nissan obvykle drží strategie vyrábět vozy v místě prodeje. U luxusních modelů však zůstává většina výroby v Japonsku, kde jsou dostupnější potřebné součástky, píše agentura Reuters.

Toyota vyrábí Lexusy v závodě Tahara v prefektuře Aichi a dále závodě Miyata v prefektuře Fukuoka. Toyota chce letos roční objem prodeje Lexusu zvýšit na 530.000 kusů, uvedl deník Nikkei.

V Evropě se podle JATO Dynamics loni prodalo více Lexusů než Jaguarů. Není to však ani tak zvýšením zájmu o japonské luxusní vozy, jako spíše pokračováním dramatického propadu odbytu tradiční britské značky (v roce 2007 klesl odbyt na 33.745 ks). Lexus v roce 2007 prodal v Evropě (bez Ruska) 40.636 vozů (v roce 2006 to bylo 40.391 vozů).

Nejprodávanějším modelem byla řada IS (19.251 ks), následovaná SUV řady RX (13.978 ks) a limuzínami GS (4.445 ks), LS (2.383 ks). Roadsterů SC 430 se loni prodalo v Evropě 409 ks.

Toyota v loňském roce otevřela novou továrnu v Rusku a nyní rozšiřuje výrobní kapacity v Thajsku, Brazílii, Číně a Kanadě. Firma loni vystřídala amerického konkurenta General Motors na postu největší světové automobilky podle objemu výroby. Z hlediska objemu prodeje si nicméně GM prvenství těsně udrželo.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2008 12:52
Evropa je skostnatělá
V té naší Evropě jsme jaksi zabrždění. Lexusů se prodá minimum. Už i v Rusku poznají rovnocenou kvalitu s prémií. No, za 20 let se bude jezdit na elektriku a v Evropě budem chrochtat.