Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TPCA by mohlo vyrábět i vůz další značky

David Bureš David Bureš 24. 4. 2015 • 23:16
8
Produkci minivozů Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo by v kolínské továrně mohl doplnit další model.

Kolínský závod TPCA vznikl díky spolupráci mezi francouzským koncernem PSA Peugeot-Citroën a japonskou automobilkou Toyota. Přestože je vedení PSA se současnou podobou výroby spokojeno, nebránilo by se, kdyby se v TPCA vyráběly i vozy dalších značek.

„Pokud by zde byly automobilky, které by se chtěly přidat, tak bychom to samozřejmě prodiskutovali s Toyotou. Ale názor PSA je ano, jsme otevřeni tomu přivést další partnery,“ citovala šéfa PSA Carlose Tavarese zpravodajská agentura Reuters.

Partner PSA, automobilka Toyota se k možnosti rozšíření „kolínského“ partnerství o dalšího člena zatím nevyjádřila.

Tavares zdůraznil, že spolupráce s Toyotou funguje velmi hladce. Důvod připojení dalšího partnera je podle jeho slov ryze ekonomický. Třetí společník by PSA a Toyotě pomohl dále rozdělit výrobní náklady.

Výroba miniautomobilů je kvůli jejich nízké prodejní ceně pro automobilky méně výhodná, z toho důvodu je podle Tavarese lepší se spojit s jinou firmou a rozdělit tímto způsobem náklady na vývoj a produkci.

Výroba v závodě TPCA probíhá od února 2005, kdy se zde začaly montovat modely Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo. Loni do výroby vstoupila druhá generace těchto miniaut, až na Peugeot, který se přejmenoval na 108, zůstalo jejich označení shodné.

Podle dat Sdružení automobilového průmysl loni z továrny TPCA vyjelo 203.105 aut, což je meziroční růst o 9,7 procenta. Odbyt byl ale nižší, než se očekávalo, a proto TPCA na konci roku 2014 propustilo na 400 agenturních zaměstnanců a přešlo z třísměnného na dvousměnný provoz.

Roční výrobní kapacita závodu navíc činí mnohem vyšších 340.000 aut. Právě její větší naplnění je zřejmě důvodem, proč by se PSA nebránilo dalšímu vozu, který by se v Kolíně vyráběl.

Související články

Témata
26. 4. 2015 16:47
Re: aj tak je to dosť
nejak nechapu proc by si duchodce kupoval 2 auta ??
stejne nebude jezdit ani s jednim

deda je taky duchodce lae aby kvuli zaplneni sve velke garaze kupoval 4 vozy no nevim

a jak bylo psano - neprodava se to jen v CR nebo SK
ale i v argentine - brazilii a dalsich normalnich statech
25. 4. 2015 12:02
Re: aj tak je to dosť
To, že u nás zvlášť vinou Hyundaie a dalších prodeje PSA spíš klesají, tak to neznamená, že ve zbytku Evropy ano, tam spíš naopak.
25. 4. 2015 08:10
Re: aj tak je to dosť
Já nevěděl, že se v TPCA vy rábí jen pro ČR... Zkus se zajet podívat za hranice, a uvidíš, jak na jihu, nebo ve Francii jsou tahle auta oblíbená...
Avatar - Auto CZ
25. 4. 2015 07:18
Re: aj tak je to dosť
škoda, že škodu nevzal v 90 rokoch renóoóoó >:D
Avatar - nalimer
24. 4. 2015 23:28
aj tak je to dosť
aj 200.000 áut je pre tento podnik až príliš
rozprávam sa v predani Peugeot: "a 108, už ste predali?" "Áno, jeden kus" "a komu? nejakej mladej žene, však?" "figu, dôchodcovi. kúpil si 301 a do garáže chcel dať ešte jedno auto. 208 sa mu páčila, ale tam sa nezmestila, ale akurát na dĺžku pasovala 108".

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku