Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TPCA v roce 2008: Nárůst výroby na 324 tisíc vozů, zisk před zdaněním 1,4 mld. Kč

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Společnost TPCA Toyota Peugeot Citroën dnes oznámila neauditované hospodářské výsledky za rok 2008.

Tržby činily 49 miliard korun a zisk před zdaněním 1,4 miliardy korun. TPCA tak dosáhla stejného zisku jako v předchozím roce. Tržby klesly o čtyři procenta z předloňských 51,3 miliardy korun.

„Přestože autoprůmysl těžce zasáhla hospodářská krize a naše tržby snižovala silná koruna, díky dobrým výsledkům v prodeji našich modelů, úsporám v nákladech a efektivní výrobě se náš zisk nepropadl,“ prohlásil prezident firmy Jasuhiro Takahaši.

TPCA v loňském roce vyrobila celkem 324.289 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s loni vyrobenými 308.478 vozy to bylo o pět procent více. Výroba byla rozdělena rovnoměrně mezi všechny tři modely. Modelů Toyota Aygo bylo 108.008 kusů, Peugeotů 107 celkem 108.192 a Citroënů C1 pak 108.089.

V prosinci TPCA zahájila produkci inovovaných modelů a zároveň oslavila miliontý vyrobený vůz. Milionté auto sjelo z linky za pouhé tři roky a devět měsíců od zahájení výroby. „V letošním roce očekáváme podobné výsledky výroby jako v roce minulém,“ uvedl k výhledům pro rok 2009 prezident Takahaši.

Na evropském trhu je v kategorii minivozů hráčem číslo 1 italský Fiat, vozy z TPCA drží tržní podíl přes 23 %.

Doporučujeme
Prodej v Evropě za rok 2008: Třídu mini ovládá Fiat

Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je společný podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postavený v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300 000 vozů. V TPCA v současné době pracuje 3 500 zaměstnanců.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
26. 3. 2009 01:21
Re: bez ztráty kytičky
Máš pravdu, že zisk je na jedno auto nižší než u Škoda Werke. Nejspíš to bude tím, že TPCA má podstatně vyšší odpisy než škodovka, která nemusela stavět fabriku, včetně technologií. To jsou takzvané odečitatelné položky, které se odečítají ze zisku a myslím, že investice v Kolíně byla dost veliká, aby se odpisy podílely velkou měrou na snížení daňového základu. Jinak, co je obecně známé, Toyota má jednu z nejvyšších návratností vložených financí.
Avatar - Ham.
25. 3. 2009 19:51
Re: bez ztráty kytičky
No není to ztráta ale nic k oslavám, zisková marže prudce klesla, 320 tis. vybouchaných kusů a jen 1 mld. zisku, tedy cca 3000,- zisku na kusu, Škoda je na tom 5x lépe ale ani tam to není na kdovíjaký mejdan.
25. 3. 2009 16:30
bez ztráty kytičky
To je vidět, jak se dá udržet výkonost a ekonomika na špičkové úrovni. Žádný propad, ani kurz koruny je nesrazila.:yes: