Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trabant ve Frankfurtu 2009

Ondřej Láník Ondřej Láník 25. 9. 2009
8
3
Zobrazit náhledy (8)
nT nT nT
Jméno Trabant žije, i když z běžných silnic někdejší symbol NDR takřka zmizel.

nT

Za oživením stála už na IAA 2007 firma Herpa, která se zabývá výrobou modelů automobilů a letadel. Ochranná známka získaná od sdružení majitelů Trabantů a ambiciózní podnikatelský záměr ji přivedly na cestu od myšlenky, přes první skicy a zmenšený modelu prototypu v měřítku 1:10 až k reálné studii možné podoby nového Trabanta.

Světlemodrý hatchback má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu. Třídveřový hatchback má oproti předchůdci podstatně delší rozvor, který poněkud změnil celkové proporce, ale podobné rysy a charakteristické barevné provedení tento automobil jednoznačně identifikují. Prototyp pomohla přivést na svět firma IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH, která je nyní třetím partnerem celého projektu.

Místo dvoutaktního motoru tvůrci konceptu prozatím uvažují o elektropohonu předních kol. Asynchronní elektromotor (45-47 kW) by měl umět auto rozjet na 130 km/h, normovaný dojezd 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou.

Tvůrci počítají s využitím vozu jako lifestylového druhého auta do rodiny, na každodenní dojíždění do práce nebo za zábavou. Podobné cesty dnes v Německu v průměru měří kolem 50 km denně, takže technická omezení elektropohonu nejsou velkým problémem. Nabití zabere 8 hodin z běžné sítě, 380V zásuvka proces urychlí na 2 hodiny.

Automobil má vnější rozměry 3950 x 1690 x 1500 mm, rozvor měří 2450 mm a spadá tedy přibližně do třídy malých vozů. Podle výrobce by trh akceptoval i cenu kolem 20 tisíc Euro, v případě, že by došlo k sériové výrobě. Prozatímní plán počítá s výrobou někdy od roku 2012.


Témata

Diskuse: Přidat názor