Třídveřové BMW 1 se přestavuje na dalších fotografiích
Nová řada 1 se oproti původní vlastně změnila jen zepředu a zezadu, boky zůstaly totožné. Platí to také o aktuálně představovaném třídveřovém provedení. Příď, která dosud vyvolává značné diskuse, zůstala stejně kontroverzní jako u pětidveřového hatchbacku. Na rozdíl od něj má ale auto bezrámová boční okna, což mu dává o něco sportovnější nádech. Ten podtrhuje i snížená plošší střecha.
Nabídka motorů novinky začíná verzí 114i s řadovým čtyřválcem, který poskytuje 75 kW (102 k). Bude jí možné koupit i s pěti dveřmi. Nejúspornější variantou je pro změnu turbodiesel 116d EfficientDynamics Edition s výkonem 85 kW (116 k). U něj se normované emise CO2 podařilo stlačit pod magickou stovku: dosahují 99 g/km. Jen k těmto dvěma variantám nelze zvolit na přání osmistupňový automat. Start-stop je ale standardem všech modelů s přímo řazenými i samočinnými převodovkami.
Taktéž základní balíček EfficientDynamics obsahuje tlačítkem volitelný režim Eco Pro, který dále sníží nároky na palivo. Nejvýkonnější je pro změnu M135i s řadovým šestiválcem TwinPower Turbo o výkonu 235 kW (320 k), k dostání bude také s pěticí dveří. Koncept byl k vidění na jarním autosalonu v Ženevě. Třídveřové BMW řady 1 má pochopitelně většinou pohon zadních kol, modely 120d xDrive a M135i xDrive se ovšem chlubí oběma poháněnými nápravami.
Také u nové karosářské varianty u BMW zachovali výběr základní výbavy a nadstandardů s názvy Sport Line a Urban Line. Vozy se od sebe v obou stupních mírně liší také zvenku. Nechybí ani tradiční M Sport paket.
Zákazník dostane pětimístnou konfiguraci interiéru, byť na zadní lavici se vejdou skutečně jen tři drobné ženy. Osoby vyšších a širších postav nemají v trojici šanci. Proto je na výběr rovněž pouze čtyřmístná verze. K výbavě zatím automobilka nesdělila více, než že posádka nebude ochuzena o klimatizaci a za příplatek může zájemce zvolit množství elektronických asistentů a palubní systém ConnectedDrive.
Bližší informace včetně konkrétnějších specifikací, potažmo cen alespoň v eurech dosud nejsou známy.
Třídveřové BMW 1 - přehled benzinových motorizací | ||||
Motor | 114i | 116i | 125i | M135i |
Převodovka | 6M | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1997 | 2979 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 75/4000 | 100/4350 | 160/5000 | 235/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 180/1100 | 220/1350 | 310/1350-4800 | 450/1300-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 (210) | 245 (243) | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,2 | 8,5 (8,7) | 6,4 (6,2) | 5,1 (4,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,5 (5,6) | 6,6 (6,4) | 8,0 (7,5) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1285 | 1285 (1305) | 1340 (1360) | 1425 (1440) |
Třídveřové BMW 1 - přehled naftových motorizací | ||||
Motor | 116d | 118d | 125d | 116d ED |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/4000 | 105/4000 | 160/4000 | 85/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 260/1750-2500 | 320/1750-2500 | 450/1500-2500 | 260/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 200 (200) | 212 (212) | 240 (240) | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,3 (10,3) | 8,9 (8,6) | 6,5 (6,3) | 10,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 (4,4) | 4,4 (4,4) | 4,9 (4,8) | 3,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1310 | 1320 | 1345 | 1305 |