Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph uvádí zcela nový Tiger 900 v pěti provedeních

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Triumph v současnosti reprezentují především jeho moderní klasikové, ale britská značka nezapomíná ani na příznivce dobrodružství a připravila si pro ně zcela nový model Tiger 900.

Triumph Motorcycles mezi cestovními endury již tradičně zastupují motocykly s označením Tiger, které v posledních letech doplňuje číslovka 800 nebo 1200 v závislosti na objemu motoru. Novinkou pro sezónu 2020 se stává zcela nová generace motocyklů, která oživuje označení Tiger 900 z let 1993 až 1998.

Novinka v nabídce britské značky se svým jmenovcem sdílí prakticky jen jméno a koncepci, ale jinak se jedná o zcela nový model, který má v novém trubkovém rámu zavěšen nový kapalinou chlazený řadový tříválec o objemu 888 kubických centimetrů, splňující emisní normu Euro 5. Nový je pak i design, který rozvíjí styl předchůdců a nové je i odpružení kol s možností elektronického nastavení.

Triumph svou novinku uvádí rovnou v pěti standardních provedeních, kdy základ představuje na silnice více orientovaný model Tiger 900 s nejjednodušší výbavou v rámci řady a na něj svým silničním zaměřením navazují verze Tiger 900 GT a Tiger 900 GT Pro, které se liší rozšířenou elektronickou i jinou výbavou. Na výlety do terénu jsou pak zaměřena provedení Tiger 900 Rally a Tiger 900 Rally Pro, která jsou standardně osazena koly s drátěným výpletem.  

Pohonná jednotka s nejvyšším výkonem 70 kW (95,2 k) při 8750 otáčkách za minutu a točivým momentem 87N.m při 7250 otáčkách za minutu je spolu s šestistupňovou převodovkou standardem pro všech pět verzí novinky. Zásadní rozdíly se mezi nimi odehrávají v oblasti podvozku a elektronické výbavy.

Video se připravuje ...

Triumph Tiger 900 jako základ celé řady stojí na hliníkových kolech o průměru 19palců vpředu a 17palců vzadu, jejichž odpružení zajišťuje vpředu nestavitelná vidlice Marzocchi se zdvihem 180 mm a vzadu tlumič stejné značky s možností nastavení předpětí a zdvihem 170 mm. Standardem jsou zde pouze dva jízdní režimy Road a Rain.

Triumph Tiger 900 GT nabízí mimo jiné širší možnosti nastavení přední vidlice i odpružení zadního kola a čtveřici jízdních režimů, jimiž jsou Road, Rain, Sport a Off-Road. V případě modelu Tiger 900 GT Pro se podvozek může pochlubit elektronicky stavitelné odpružení zadního kola, systémem rychlořazení a rozšířením výbavy o systém My Triumph, umožňující komunikaci mezi motocyklem a telefonem jeho jezdce.

Triumph Tiger 900 Rally i Tiger 900 Rally Pro stojí na kolech s již zmiňovaným drátěným výpletem a průměrem 21 palců vpředu a 17 palců vzadu. Podvozek této dvojice využívá vpředu i vzadu stavitelné komponenty značky Showa se zdvihy 240 mm vpředu a 230 mm vzadu. Vedle použitých kol a odpružení se tyto na terénní jízdu více zaměřené verze od svých sourozenců liší mimo jiné i pozměněnou ergonomií.

Triumph prozatím uvádí pouze cenu základního provedení Tiger 900, kterou pro britský trh stanovil na 9500 britských liber, což je zhruba 290.000 Kč. Samozřejmostí pro všech pět verzí nového modelu budou široké možnosti individualizace za pomoci příslušenství z nabídky značky Triumph.

Zdroj: Triumph Motorcycles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme