Nejúžasnější motorky dneška? Triumph představuje Rocket 3 R a GT s obřím tříválcem
Triumph navazuje na limitovanou edici Rocket 3 TFC, jejímž prostřednictvím uvedl novou generaci svého velkoobjemového tříválce, a odhaluje standardní model, který zamíří na trh rovnou ve dvou základních verzích.
Triumph začátkem roku 2019 uvedl svou novou divizi TFC (Triumph Factory Custom), specializující se na exkluzivní limitované edice motocyklů, prostřednictvím představením modelu Thruxton TFC. Zároveň s ním pak odhalil i Rocket TFC Concept, k němuž tehdy pouze uvedl, že je předobrazem sériového modelu, jehož se dočkáme na začátku května stejného roku.
Britský výrobce motocyklů svůj slib dodržel a skutečně na začátku května 2019 odhalil Rocket 3 TFC. Ten zachoval vzhled i techniku konceptu a zamířil na trh v limitované edici, čítající 750 strojů. Nyní na tento sběratelský skvost, který je zároveň prvním zástupcem nové generace modelové řady Rocket 3, navazuje dvojice standardních modelů, jejichž výroba již nebude omezována na určitý počet strojů.
Triumph Rocket 3 R a GT zachovávají svalnatou vizáž limitované edice TFC a samozřejmě i řadový tříválec, který je v novém hliníkovém rámu uložen podélně. Motor o objemu 2458 kubických centimetrů u obou provedení disponuje nejvyšším výkonem 123 kW (167 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 221 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří prostřednictvím šestistupňové převodovky a kardanu na zadní kolo.
Podvozky obou nových zástupců modelové řady Rocket 3 shodně využívají přední upside-down vidlici Showa 47 mm se zdvihem 120 mm a zadní plně stavitelné odpružení Showa se zdvihem 107 mm. Sdílejí rovněž pneumatiky Avon Cobra Chrome o rozměrech 150/80 R17 vpředu a 240/50 R16 vzadu. Bez rozdílů je i brzdový systém, který vpředu tvoří kotouče o průměru 320 mm v kombinaci se čtyřpístkovými radiálními monobloky Brembo M4.30 Stylema a vzadu kotouč o průměru 300 mm se čtyřpístkovým brzdičem Brembo M4.32.
Samozřejmostí je pro modely Rocket 3 R a GT řada moderních prvků výbavy od LED osvětlení přes TFT displej přístrojového štítu až po možnost volby ze čtyř jízdních režimů a armádu moderních asistenčních systémů od ABS přes asistent rozjezdu až po bezklíčové startování a tempomat.
Rozdíly mezi dvojicí novinek značky Triumph jsou především ve vzhledu a pozici jezdce za řídítky. V případě provedení Rocket 3 R uvádí výrobce výšku sedla 773 mm, celkovou šířku 889 mm a suchou hmotnost 291 kg, zatímco u provedení GT je sedlo ve výšce 750 mm, celková šířka je 886 mm a suchá hmotnost 294 kg. Komfortnější ladění modelu Rocket 3 GT vedle nižšího sedla charakterizuje i větší větrný štítek nebo opěrka zad pro spolujezdce. Cena dvojice nových modelů má být zveřejněna až v listopadu letošního roku.
Zdroj: Triumph Motorcycles