Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejúžasnější motorky dneška? Triumph představuje Rocket 3 R a GT s obřím tříválcem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)

Triumph navazuje na limitovanou edici Rocket 3 TFC, jejímž prostřednictvím uvedl novou generaci svého velkoobjemového tříválce, a odhaluje standardní model, který zamíří na trh rovnou ve dvou základních verzích.

Triumph začátkem roku 2019 uvedl svou novou divizi TFC (Triumph Factory Custom), specializující se na exkluzivní limitované edice motocyklů, prostřednictvím představením modelu Thruxton TFC. Zároveň s ním pak odhalil i Rocket TFC Concept, k němuž tehdy pouze uvedl, že je předobrazem sériového modelu, jehož se dočkáme na začátku května stejného roku.

Britský výrobce motocyklů svůj slib dodržel a skutečně na začátku května 2019 odhalil Rocket 3 TFC. Ten zachoval vzhled i techniku konceptu a zamířil na trh v limitované edici, čítající 750 strojů. Nyní na tento sběratelský skvost, který je zároveň prvním zástupcem nové generace modelové řady Rocket 3, navazuje dvojice standardních modelů, jejichž výroba již nebude omezována na určitý počet strojů.

Triumph Rocket 3 R a GT zachovávají svalnatou vizáž limitované edice TFC a samozřejmě i řadový tříválec, který je v novém hliníkovém rámu uložen podélně. Motor o objemu 2458 kubických centimetrů u obou provedení disponuje nejvyšším výkonem 123 kW (167 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 221 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří prostřednictvím šestistupňové převodovky a kardanu na zadní kolo.

Video se připravuje ...

Podvozky obou nových zástupců modelové řady Rocket 3 shodně využívají přední upside-down vidlici Showa 47 mm se zdvihem 120 mm a zadní plně stavitelné odpružení Showa se zdvihem 107 mm. Sdílejí rovněž pneumatiky Avon Cobra Chrome o rozměrech 150/80 R17 vpředu a 240/50 R16 vzadu. Bez rozdílů je i brzdový systém, který vpředu tvoří kotouče o průměru 320 mm v kombinaci se čtyřpístkovými radiálními monobloky Brembo M4.30 Stylema a vzadu kotouč o průměru 300 mm se čtyřpístkovým brzdičem Brembo M4.32.

Samozřejmostí je pro modely Rocket 3 R a GT řada moderních prvků výbavy od LED osvětlení přes TFT displej přístrojového štítu až po možnost volby ze čtyř jízdních režimů a armádu moderních asistenčních systémů od ABS přes asistent rozjezdu až po bezklíčové startování a tempomat.

Rozdíly mezi dvojicí novinek značky Triumph jsou především ve vzhledu a pozici jezdce za řídítky. V případě provedení Rocket 3 R uvádí výrobce výšku sedla 773 mm, celkovou šířku 889 mm a suchou hmotnost 291 kg, zatímco u provedení GT je sedlo ve výšce 750 mm, celková šířka je 886 mm a suchá hmotnost 294 kg. Komfortnější ladění modelu Rocket 3 GT vedle nižšího sedla charakterizuje i větší větrný štítek nebo opěrka zad pro spolujezdce. Cena dvojice nových modelů má být zveřejněna až v listopadu letošního roku.

Zdroj: Triumph Motorcycles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)

Doporučujeme

7. 8. 2019 10:01
Re: Triumph
Já netvrdím, že ve svojí kategorii to nemohla být dobrá motorka. Jen nějak nejsem ctitelem takových monster... Přijde mi to jako jezdit Ramkou 3500...
Avatar - romgator
6. 8. 2019 19:00
Re: naprosta dokonalost
Jenže tradiční zákazníci pomalu, ale jistě mizí. Ale, kdo ví. Retro je v módě, o čemž svědčí obliba cafe raceru a scramblerů. Podmínky diktuje trh a pokud si bude přát motorky na elektřinu nebo na suché z nosu, tak to dostane.
Avatar - CHerokee
6. 8. 2019 17:47
Re: Srovnání
Toppere, všichni nemůžou dělat moderní motorky. Hodně chlapů, když dospěje, chce něco jiného. Poctivé železo. A to je Harley...nejede, nebrzdí, ale má srdce. Má velkou výhodu, koupíš stroj, který bude i za 30 let vypadat stejně. Navíc jej nebude složité udržet v provozu... A Harley je na tom živ už více jak 100 let. A pokaždé, během své krásné historie, když se od toho odvrátil, tak dopadl špatně. Dokonce byl prodán a až pp čase jej rodina koupila zpět.

Takže ne, cestou moderny to nepůjde. Jen si to musí uvědomit. Ve státech třeba moc neuspěl jinak dobrý V-Rod, který dělali ve spolupráci s Porsche.
Avatar - CHerokee
6. 8. 2019 17:39
Re: naprosta dokonalost
No tyhle voloviny už dělali a víme, jak to dopadlo (přusun výroby, malé kubatury, skutry). Zrušili klasickou řadu Dyna, přestali dělat choppery, odvrací se od tradice a tradičních zákazníků, kteří je vždy drželi. Myslím, že tam je zakopán pes.

Co se techniky týká, tam to jde pomalu. Sdružené brzdy stále nejsou. Populární Sportstery mají dodnes archaickou 5 stupňovou převodovku apod. Ale to není u H-D zas tak důležité.
Avatar - kari.laz
6. 8. 2019 16:23
Re: Triumph
Já si na každé motorce najdu něco. Takže naprosto souhlasím, že každý ať si vybere, co považuje za nejlepší. Ale zase i když třeba nejsem cílovka z pohledu určení, tak dokážu ocenit, že je motorka pěkná a popřípadě její techniku, jako například zde obří motor, který je sám o sobě unikát.