Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trojský most v době stavby zcela změnil konstrukci, proto je tak drahý

redakce AUTO.CZ
Diskuze (40)
Trojský most je nedílnou součástí tunelového komplexu Blanka. Původně měl vypadat úplně jinak, také proto se jeho cena navýšila více než dvakrát.

V Praze byl dnes slavnostně otevřen Trojský most, jehož stavbu podle primátora Tomáše Hudečka provázela spousta absurdních situací. Původně byl zadán z konstrukčního hlediska jiný most za 450 milionů korun. Při výstavbě byla změněna jeho konstrukce a postavil se vlastně jiný most, řekl Hudeček. Výsledná cena mostu činí kolem miliardy korun, dodal. Z hlediska architektonického primátor most považuje za velmi krásný.

"Nový Trojský most je postaven na základě naprosto ojedinělé architektonické konstrukce, Praha dostala v tomto ohledu velmi krásný most," řekl Hudeček ČTK a TV Prima. Stavba je součástí rozsáhlého projektu, který může Prahu, co se týče dopravy posunout dalším směrem. Praha podle něj potřebuje ještě pět dalších mostů pro dobré spojení břehů Vltavy. Hudeček věří, že tento most nezůstane na dlouhou dobu poslední.

Po Trojském mostě přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu Blanka a vnitřního pražského okruhu, začnou v pondělí ráno jezdit auta, autobusy a tramvaje. První spoje MHD vyjedou podle jízdního řádu ve 4:30.Cestujícím začnou zároveň sloužit nové autobusové linky.

Celý tunelový komplex bude stát 36,9 miliardy korun. Podle slibu Prahy jím první řidiči projedou 2. prosince. Původně měl být tunel Blanka otevřen už v roce 2011.

Kvůli zprovoznění mostu v Troji nastaly v MHD změny. Dopravní podnik obnoví provoz tramvajové linky číslo 17 v úseku mezi zastávkami Výstaviště Holešovice a Vozovna Kobylisy. Na pravidelnou trasu se vrátí noční tramvajová linka číslo 53. Zároveň vyjede nová linka autobusu číslo 294, která spojí oba břehy Vltavy a zároveň nahradí linku číslo 292. Změní se také rozmístění autobusových zastávek na Florenci, informoval Filip Drápal, mluvčí Ropid, který v Praze plánuje jízdní řády.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (40)
8. 10. 2014 22:23
Re: Praha by potřebovala jediné...
Hm, když pominu, že za posledních min.10 let jsou primátoři Moraváci.....tak :

1) hlavní město si zaslouží více peněz na obyvatele než průměr
2) velké město logicky potřebuje více peněz, protože má věci co menší města ne (metro, dopravní stavby,letiště)
3) kde jinde by měla sídlit většina zahraničních firmy...než v hlavním městě
4) mnoho státních institucí je mimo Prahu (soudy...)

atd atd prostě hoďte sem někdo jaký je přepočet rozpočtu na obyvatele Praha vs. ČR vs. Brno,Ostrava.........úplně stejně pak může naříkat Ústi n L. jakto že má Brno víc peněz apod.

7. 10. 2014 08:51
Re: Logika
Neplácej blbosti, když nevíš, o čem je řeč.
Avatar - rohYpnol
6. 10. 2014 23:04
Re: Praha by potřebovala jediné...
vůbec nevíš, o čem mluvíš. Územní samospráva a státní správa jsou dvě věci. A navíc i rozpočtové určení daní privileguje Prahu před kraji.
6. 10. 2014 18:42
Logika
Takže Praha potřebuje pro dobré spojení přes Vltavu celkem 6 mostů. První most postavila místo za 450 mil za 1,3 mld. Tudíž místo toho, aby postavili 3 mosty, tak postaví most jen jeden, ale krásnej... Fakticky geniální myšlení a rozhazování peněz... :no:
6. 10. 2014 17:11
Re: Praha by potřebovala jediné...
Jo, proto jsou z dálnic a rychlostek tento rok v realizaci úseky Úsilné - Veselí n. Lužnicí (D3), Hulín - Fryšták (R49), Přerov - Lipník (D1). Ty pragocentristo. A nakonec buď rád, že tvým krajem žádná dálnice nevede, protože tvou optikou se tam hned začne koncentrovat doprava a povede to jenom ke zhoršení stávající situace >:D