Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trutnov využívá pouze elektrobusy a autobusy na CNG

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 3. 2019
18
9
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Trutnovská hromadná doprava se loučí s dieselovými autobusy. Nově budou cestující vozit pouze ekologické autobusy.

Trutnovská městská hromadná doprava má od února vozový park složený pouze z elektrobusů a autobusů na CNG. Celkem sedm nových vozidel nahradí staré dieselové a doplní tak tři stávající autobusy na CNG. Celkově tedy bude v provozu deset autobusů včetně záložních vozidel. Projekt společností Arriva Východní Čechy, ABB a ČEZ ESCO přispěje ke zlepšení životního prostředí a k moderní městské hromadné dopravě.

„Z Trutnova se dnešním dnem stává naprostý unikát v rámci celé České republiky, co se ekologizace a modernizace městské hromadné dopravy týče. Nová flotila autobusů je oproti klasickým vozům mnohem šetrnější k přírodě, což naši občané přivítají,“ vysvětluje Ivan Adamec, starosta města Trutnova.

V provozu se od února objeví celkem sedm nových ekologických autobusů. Z toho jsou čtyři elektrobusy Škoda 26 BB a tři autobusy SOR NBG 18.

„Kratší elektrobusy jsme vybírali zejména s ohledem na místní členitý terén a obtížné zimní podmínky. Vedle elektrobusů nasadíme ještě trojici kloubových autobusů na zemní plyn,“ říká Jindřich Poláček, předseda představenstva společnosti Arriva Východní Čechy, a doplňuje: „Cestujícím tak nabídneme příjemné cestování v nízkopodlažních, klimatizovaných a ekologických autobusech vybavených moderním odbavovacím systémem s možností bezhotovostní platby bezkontaktní bankovní kartou.“

V Trutnově bude po uvedení nových vozidel do provozu jezdit celkem šest vozidel na CNG a čtyři elektrobusy, jejichž dobíjení zajistí jedna rychlodobíjecí stanice dodaná společností ČEZ ESCO a čtveřice normálních dobíjecích stanic Škoda. Energie na provoz dobíjecího areálu pro elektrobusy je zajištěna přímým napojením na Elektrárnu Poříčí ze Skupiny ČEZ. Připojení dobíjecích stanic, dodávku rozvodů a další navazující služby pak bude zajišťovat společnost ČEZ ESCO.

„Vedle rozvodů pro kompletní pětici dobíjecích stanic zajistíme jejich servis a provozování po dobu pěti let, včetně služby Next Business Day, tedy zprovoznění stanice v co nejkratším čase, pokud by došlo k poruše. Počítáme také se sběrem naměřených dat a vyhodnocováním provozu celého systému. Zařídili jsme klientovi rovněž vše kolem financování naší dodávky,“ doplňuje za ČEZ ESCO generální ředitel Kamil Čermák.

Unikátem celého řešení je první tuzemská instalace rychlodobíjecí stanice ABB umožňující nabíjení o výkonu až 150 kW. Tato stanice je schopná doplnit většinu kapacity baterií elektrobusu za několik desítek minut. Navíc je doplněna rozsáhlou řadou prvků v oblasti konektivity, včetně dálkového monitorování, řízení, diagnostiky a aktualizace softwaru.

„Nejmodernější nabíjecí stanice ABB má významné přínosy pro provozovatele veřejné dopravy v Trutnově i v dalších městech, která hodlají zavést ekologickou veřejnou dopravu. O nabíjecí technologii založenou na mezinárodních normách projevilo zájem již několik měst v České republice. Na přání zákazníka může ABB rovněž nabídnout krátkodobý pilotní projekt. V jeho rámci si zákazníci vyzkouší nabíjecí zařízení na konkrétní dopravní lince a na základě tohoto zkušebního provozu pak vyhodnotí technické i společenské přínosy řešení ABB. Jsme přesvědčeni, že naše technologie významně přispějí k lepšímu životu obyvatel měst,“ uvedla Tanja Vainio, generální ředitelka ABB ČR.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Správna cesta.
traveldrive
| 1. 3. 2019
Netrep.
Avatar - traveldrive
Správna cesta.
traveldrive
| 1. 3. 2019
Hľadáš chyby za každú cenu. Ty ani len netušíš, kam väčšina peňazí z tvojich daní ide. Ako teda môžeš kľudne spávať? Vy ste už fakt blbí, ľudia, alebo čo? Niekto vám nakukal do hlavy, že dotácia je automaticky nejaké zlo. A je vám úplne fuk, že sa ňou podporujú projekty pre ľudí, pre takých ako si ty alebo ja. Radšej budeš dýchať svinstvo z výfukov, len aby nedajbože niekto niečo nezadotoval?
Správna cesta.
SamanAR
| 1. 3. 2019
depo tech busu je kousek od rozvodny Trutnovske elektrarny kde 2 kotle jedou na biomasu a jeden zalozni na uhli, elektrina je v teto elektrarne spise formou zalohy pro rozvodnou sit, neb jiz nekolik let jede vesmes coby teplarna pro Trutnov, Svobodu, Upici a Dvur kralove a plus jako zaloha rozvodne site kdyby bylo treba, takze z puvodnich 8 kotlu jedou 2 a jeden coby zaloha

z mist kde se kdysi skladovalo uhli pro danou elektrarnu na jeji rocni provoz jsou dnes sklady stavebnin a logisticke centrum, a ano na casti z nich jsou i dve instalace fotovoltaiky o tusim 3MWp a v mistech kde je mrtve jezero a sel tam popilek z elektrarny dnes stoji 2 vetrne turbiny, takze v dobach kdy se o elektromobilech nejak neuvazovalo to byla basta hnedeho uhli a skladky popilku a dnes kdys se tady provozuji alespon ty elektrobusty, tak tam je fotovoltaika a vetrniky, no strasne neekologicka promena za tech 20 let nastala a Trutnovaci si strasne styskaji po dobe kdy ze z komina linul zapach spaleneho uhli a cele Trutnovske udoli se obcas zahalilo do smogu, no strasne nam to tady schazi >:D
Avatar - Barrichello
Správna cesta.
Barrichello
| 1. 3. 2019
všechny autobusy vyjma těch, co pohání zážehový V8 o objemu 22 litrů budou zakázány!!

Míru zdar!
Avatar - Barrichello
Správna cesta.
Barrichello
| 1. 3. 2019
kdepak, maj to přeci připojený na solár a větrníky.

Větrníky, které při bezvětří a naopak vichřici nefungují a na solár, kde když napadne 10 cm sněhu tak dáva 2% >:D >:D >:D

A výkyvy počasí přeci vůbec nejsou a nebudou >:D >:D