Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tuhle Alfu Romeo MiTo určitě neznáte. K sériové výrobě přitom chyběl jen krůček

AlfA Romeo MiTo Cabrio
AlfA Romeo MiTo Cabrio
AlfA Romeo MiTo Cabrio
AlfA Romeo MiTo Cabrio
29 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (2)

Nejmenší alfa posledních desetiletí existovala pouze jako třídveřový hatchback. V plánu přitom byla i verze s plátěnou stahovací střechou, která by konkurovala Mini Cabrio. Její existenci ovšem nepřekvapivě zařízli.

Nedávno představený crossover Junior, několik dní známý také jako Milano, je nepřímým pokračovatelem ještě menší alfy z nedávné minulosti. MiTo z roku 2008 vydrželo ve výrobě dalších deset let, přičemž stálo na technice Fiatu Grande Punto a příbuzného Opelu Corsa D, takže se vyznačovalo podobnou robustností.

Alfa Romeo vyrobila necelých 294 tisíc exemplářů tohoto vozu, který se původně mohl jmenovat Furiosa. Právě tohle jméno totiž zvítězilo mezi hlasujícími v Itálii, Německu, ve Francii a Velké Británii. Automobilka se ovšem nakonec přiklonila k názvu MiTo, které označuje zkratku dvou italských měst. V Milánu byla malá alfa navržena, v Turíně (Torino) zase vyráběna. Mito navíc v italštině označuje mýtus nebo legendu.

Vedle běžných verzí byla k dispozici i sportovně laděná varianta Quadrifoglio Verde s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 Multiair o výkonu 125 kilowattů. Ve všech případech ovšem šlo o výhradně třídveřový hatchback. Přesto byla v plánu další karosářská verze.

Video placeholder
Alfa Romeo MiTo Multiair • Zdroj: Alfa Romeo

Místo očekávaného modelu s druhým párem dveří mělo jít o kabriolet s plátěnou stahovací střechou. Design otevřeného mita měl na starost Juan Manuel Díaz, tvůrce konvenčního provedení. Vývoj Alfy Romeo MiTo téměř dospěl do stádia produkčního vozu, stopku mu ovšem nakonec vystavil sám Sergio Marchionne, tehdejší šéf skupiny Fiat Chrysler. Pro takhle malý kabriolet totiž neviděl dostatečně velký trh. Na druhou stranu konkurenční Mini Cabrio je v letošním roce nejprodávanějším autem se stahovací střechou v Evropě. Potenciál tu tudíž byl.

Jak ale Díaz poznamenává, Alfa Romeo podle něj měla vždy problém s marketingem a vizemi do budoucna. Příkladem budiž již zapomenutá studie SUV Kamal, jež se veřejnosti ukázala již v roce 2003. Do sériové výroby se ovšem tenhle model nedostal, protože vedení Alfy si myslelo, že vzestup aut s vyšší světlostí je u konce. To se přitom dnešní optikou ukázalo jako kardinální omyl.

Vstoupit do diskuze (2)