Tuhle českou Škodu Felicii s osmiválcem už jste viděli?
Možná jste si všimli, že často píšeme o podivných autech. Škoda Felicia, kterou vám dnes ukážeme, si tenhle přívlastek rozhodně zaslouží.
Legendární kabriolet totiž prošel spoustou úprav, z nichž ta nejvýznamnější se týká motoru - felicia z roku 1961 dostala osmiválec. Navíc dozadu.
Za touhle zvláštní škodovkou stojí jistý Jenda z Náchoda, který se její přestavbě věnoval na přelomu tisíciletí. V roce 2003 se například vůz ukázal na 38. celostátním srazu sportovních vozidel Škoda u Heřmanova Městce. Nejde tedy o novinku, ale spíš takovou vzpomínku na dobu, kdy v oblasti úprav frčely jiné věci než dnes.
Podle dostupných informací si Jenda s felicií hrál delší dobu, až se rozhodl pro radikální změnu: za zadní sedadla namontoval osmiválec i s převodovkou z Tatry 613 z roku 1989. Přední náprava pocházela ze Škody 120, brzdy opět z Tatry 613.
Následovaly také výrazné úpravy vzhledu, ostatně jistě jste si už všimli rozšířených blatníků, moderních litých kol či přepracovaného interiéru se zabudovaným přehrávačem ("minivěží") od Samsungu.
Další změnou byla přestavba na LPG. Ale protože Jenda nebyl spokojený s tím, jak auto jelo - respektive nejelo - ve vysokých otáčkách, rozhodl se pro spoustu dalších úprav pohonné jednotky. Výsledkem byl výkon okolo 230 koní v 7000 ot./min.
V dalších měsících se však tvůrce rozloučil s osmiválcem z Tatry a do auta nacpal V8 o objemu 4,2 litru z Audi - i s šestistupňovou manuální převodovkou. Předělal také brzdy a pustil se do dalších úprav karoserie, které si vyžádaly nové lakování. A právě v tu dobu, zřejmě někdy v letech 2005 až 2007, se stopy po felicii s V8 ztrácí. Docela by nás zajímalo, co se s ní stalo...
A ještě by nás zajímalo, co na vůz říkáte. Fandíte podobným projektům, nebo byste na klasickou "feldu" nesahali a raději uchovali původní vzhled a charakter?