Tvůrce Focusu RS odchází od Fordu
Muž, který je zodpovědný za ostré verze evropských i severoamerických Fordů, opouští podle informací magazínu Car and Driver automobilku Ford. Důvod jeho odchodu nebyl zveřejněn a mluvčí koncernu v písemném prohlášení pouze poděkoval za spolupráci a popřál Capitovi dobrý začátek nové kariéry.
Jost Capito nastoupil u Ford of Europe v roce 2001 na pozici ředitele divize Special Vehicle Engineering. V roce 2003 se stal navíc i ředitelem Motorsportu. Z těchto dvou míst byl v listopadu 2007 stále v rámci Ford of Europe povýšen na ředitele Performance Vehicle Line. Na začátku roku 2009 se ředitelem Global Performance Vehicles and Motorsport Business Development pro Ford Motor Company a právě z této pozice odchází.
Během své kariéry u Fordu byl zodpovědný za vývoj evropských modelů Fiesta ST, Focus ST a samozřejmě i druhé generace Focusu RS a jeho ostřejší verze RS500. V případě severoamerických modelů se postaral především o odlehčení Shelby GT500 a stál i za vznikem divokého pick-upu F-150 SVT Raptor.
Před příchodem k Fordu pracoval Jost Capito v letech 1996 až 2001 pro Sauber, v letech 1989 až 1996 vedl Motorsport Porsche a jeho prvním zaměstnavatelem byla v letech 1984 až 1989 divize M GmbH, pro kterou pracoval jako inženýr na vývoji pohonných jednotek. Svůj otisk zanechal na tak slavných sportovních vozech jako BMW M3 E30 nebo Porsche Carrera RS 964.
AKTUALIZOVÁNO 29. 3. 2012 13:04 Jost Capito se stane ředitelem Volkswagen Motorsport, kde vystřídá Krise Nissena. Ten bude nadále působit u VW jako poradce.