Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tyhle automobilky na zákaznících vydělávají nejvíc. První místo nepřekvapí

Diskuze (4)

Čím dražší výrobek, tím většinou i vyšší marže. Tohle pravidlo platí také v automobilovém průmyslu, kde se nejvíce daří luxusním značkám.

Následující přehled není úplně konkrétní, jelikož se většinou váže primárně k jednotlivým koncernům, v tabulce ovšem najdeme i některé samostatné značky. Procenta představují takzvanou operativní marži, což je poměr operativního zisku ku hodnotě čistých tržeb (čisté tržby = hrubé tržby - bonusy, slevy, diskontní slevy). 

Z 24 sledovaných výrobců automobilů včetně koncernů loni zaznamenali nárůst tržeb všichni, jedinou výjimkou bylo Isuzu. Nejvyšší přírůstek zaznamenala skupina Volkswagen s 15 procenty. Na druhé příčce se umístila Toyota s jedenácti procenty, třetí skončil koncern Stellantis (+6 %).

Video se připravuje ...

Pro firmy je však možná ještě důležitější zmíněná operativní marže. A tady je už situace trochu jiná. Na prvních třech místech jsou podle dat JATO Dynamics zástupci luxusního a prémiového segmentu, kteří profitují z vlastní vysoké přidané hodnoty. Špatně si ovšem nevede ani skupina Stellantis na čtvrtém místě, jež zahrnuje „lidové“ značky, jako například Fiat a Citroën, ale také Maserati a Jeep.

Operativní marže
  2022 2023 Meziroční změna (v procentních bodech)
Ferrari 24 % 27 % 3,0
Porsche 18 % 18 % 0
BMW-Gruppe 9,8 % 11,9 % 2,1
Stellantis 11,3 % 11,8 % 0,5
Kia 8,4 % 11,6 % 3,3
Daimler 12,3 % 11,4 % -0,9
Toyota 7,2 % 11,1 % 3,9
Jaguar Land Rover -1,9 % 11 % 12,9
Subaru 6,4 % 9,5 % 3,1
Hyundai 6,9 % 9,3 % 2,4
Tesla 16,8 % 9,2 % -7,6
Isuzu 7,7 % 9,1 % 1,4
Suzuki 7,1 % 8,5 % 1,4
Mitsubishi 7,6 % 7,2 % -0,4
koncern Volkswagen (včetně Porsche) 7,9 % 7 % -0,9
BYD 5,1 % 6,3 % 1,2
Honda 5,7 % 5,8 % 0,1
GM 6,6 % 5,4 % -1,2
Volvo 6,8 % 5 % -1,8
Mazda 4,1 % 5 % 0,8
Renault 4,7 % 4,7 % 0
Nissan 3,5 % 4,6 % 1,1
Ford 4 % 3,1 % -0,9
Great Wall 4,8 % 1,6 % -3,2
Aston Martin -10,3 % -6,8 % 3,5

V přehledu najdeme i zástupce druhé nejlidnatější země světa v podobě značek BYD a Great Wall. Ty jsou ovšem zatím až ve spodní části srovnání.

Diskuze (4)
6. 4. 2024 11:01
Re: Aston
......
6. 4. 2024 10:49
Re: Aston
Am je uz davno po smrti, je to bezodna diera na peniaze. Skor ma prekvapuje nizka ziskovost vw pri ich cenach a samozrejme neschopnost indov v lr. Dokazali uz polozit oceliarsky priemysel v uk tak dufam, ze sa im to podari aj z lr 😂
Avatar - rohYpnol
6. 4. 2024 10:41
Re: Aston
Přesně. Aston Martin je charita :-[] akorát pro miliardáře
6. 4. 2024 08:16
Aston
Tak aspoň vieme, že Aston Martin predáva pod cenu, ľudomili...