Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UAZ Hunter: Ruský off-road i pro český trh

David Bureš
Diskuze (41)
UAZ v letošním roce slaví 70 let od zahájení výroby automobilů. Při této příležitosti vznikl i model Hunter v limitované edici.

UAZ Hunter, vycházející ze známého UAZu-469, je možné pořídit i u nás. Jeden ze zákazníků si dokonce vůz nechal na míru upravit.

Příběh upraveného Hunteru začíná u letošních 70. oslav zahájení výroby aut v Ulianovském Avtomobilném Zavodu. Limitovaná edice Hunteru vznikla pouze v sedmdesáti exemplářích.

Hunter 70 Anniversary byl oproti výchozímu offroadu dále upraven pro jízdu v terénu. Vylepšeny byly nápravy, obě převodovky a skříně diferenciálů, i nárazníky. Vozy s pevnou střechou dále dostaly expediční zahrádku s přídavnými dálkovými světly. Nechybí ani obligátní loga edice.

Na jednoho českého zákazníka ale Hunter 70 Anniversary již nezbyl, a tak si nechal běžný UAZ Hunter upravit na míru společností Made in Russia z Hradce Králové.

Automobil dostal na zakázku vyrobený přední ochranný rám, který je namontován přímo k šasi auta. Chrání hlavní světlomety a navíc jsou na něm umístěna přídavná dálková světla. Také prahy chrání trubky, na zádi se objevuje tažné zařízení.

Z interiéru byla odstraněna zadní sedadla, jejich místo zaujala lednička a hliníkový box na příslušenství. Přední sedačky jsou čalouněny alcantarou.

Zahrádka byla speciálně navržena dle zákazníkovy matrace. Vůz má být využíván především pro expedice do Mongolska a majitel toto řešení upřednostňuje před expedičním stanem. Na zádi se objevuje individuálně navržený žebřík, který usnadňuje výstup na střechu auta.

Pod kapotou pracuje 2,2litrový turbodiesel s mechanickým vstřikovacím čerpadlem Bosch. Nechybí

zvýšené sání s cyklónem, který svým tvarem nutí nasávaný vzduch rotovat. Odstředivou silou jsou tak oddělovány pevné částice, které by jinak musel zachytit vzduchový filtr. Jeho životnost se tím značně prodlouží, což v prašném prostředí pouště přijde vhod.

David Bureš
Diskuze (41)
Avatar - jeylkey
10. 8. 2012 15:42
Re: CENA s common rail 700 000,-
Vzdyt pisu, ze reauguji na vas prispevek 09.08. 14:25, kde pisete o cene 594 bez dph... s dph to je neco kolem 710, cenikova cena Suzuki (zadna akce, ne skladovka) je 730
Avatar - T613
10. 8. 2012 15:27
Re: CENA s common rail 700 000,-
pardon nenapadlo mě, že sem někdo bude házet akční a skladové ceny, které jsou podle toho jak se kdo vyspí :-)
Avatar - jeylkey
10. 8. 2012 12:29
Re: CENA s common rail 700 000,-
Jo, to vim, ale takovy teren, kde opravdu bez ramu nevyjedete, 99% i opravdovych offroadu nikdy neuvidi, bohuzel ;-\ A v jinych mistech staci i ta vyztuzena kastle na Suzuki :-)
Tim nechci rict, ze opravdove terenaky nemam rad, miluju je ;-) S Uazy (se vsemi (co znam) moznymi karoseriemi) jsem jezdil od 7 let (no, "jezdil" v 7 letech asi neni spravne slovo, zkousel jsem:-)), a to co je na 50. vterine videa jsem s jejich ramy zkousel v realu hodnekrat :-) Jednou to i nevydrzelo :-O
10. 8. 2012 11:42
Re: CENA s common rail 700 000,-
jenže to je právě ono - ta tuhost a možnost kroucení rámu v terénu umožňující nápravám ještě větší křížení... ono když se podíváš na ten obrázek pořádně, tak zjistíš že je to jen hromada plechových výlisků, které v určitém místě vyztužují standardní podlahu karoserie - tohle není rám ani omylem a taky když srovnáš v terénu auto s rámem a auto s tímhle, tak mají limity úplně někde jinde - nehledě na to, že tady se případný krut a další nepříjemnosti přenesou časem do kastle a projeví se ve zhoršené torzní tuhosti karoserie - ale to poznají až další majitelé na bazaru :-) U Uaze, MB G, Defiště a spol je kastle naprosto nepodstatná - je tam proto aby na tebe nefoukalo a nepršelo - je chycená přes silentbloky na rám a v podstatě ho nijak neomezuje na krut - ten je dán konstrukcí rámu a tím z čeho a jak je udělán... zjednodušeně řečeno - když bys na rám UAZe a dalších offů dal bednu od banánů tak pojedeš terénem jako král...
Jukni na tohle video: [odkaz] - konkrétně čtyřicátádevátá nebo padesátá vteřina... takhle se má chovat rám! a teď si představ "integrovaný rám" do podlahy karoserie :-)
Avatar - jeylkey
10. 8. 2012 11:40
Re: CENA s common rail 700 000,-
Jo, ale Vy jste se ptal "a co by si mladý pán koupil za 594tis.Kč bez DPH". S DPH to je taky nad 700tisic? Cenikova cena na naftovy Suzuki je 730t, akcni 654t, skladovka 600t...
Rozmerove jsou podobne, v terenu Suzuki je docela schopny, a co se tyce interieru - ano, Suzuki mozna miri trochu jinam, ale praci uazu by asi zvladl, takovy L200 taky nema ocelovy interier, ale vyuziva se jako pracant kdekoli