Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uber se dohodl s vládou, bude muset podnikat z ČR a zavést EET

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Společnost Uber se dohodla s vládou, že bude podnikat v České republice, tedy že okamžitě zažádá o živnostenský list. Dále budou muset mít řidiči firmy licenci jako taxikáři a budou také dobrovolně evidovat tržby.

Po setkání se zástupci firmy to řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Příslušné memorandum podle něj vláda uzavře s firmou do konce března. Do konce dubna by měla firma uzavřít s finanční správou protokol o vykazování tržeb. Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) je k dohodě zdrženlivá, další protesty v ulicích Prahy ale zatím nechystá.

"Uber tady má firmu, která dělá jen marketing, a byznys dělají přes Nizozemí. Okamžitě tedy požádají o živnostenský list. Do konce března podepíšeme memorandum, které bude dále obsahovat, že všichni řidiči si musí požádat o licenci. Paní (pražská) primátorka (Adriana Krnáčová) bude řešit kapacitu poskytování licencí. A bude tam, že dobrovolně souhlasí, že zavedou EET a mezi finanční správou a firmou se podepíše protokol o vykazování tržeb, a to do konce dubna," uvedl Babiš.

Uber podle svých zástupců regulaci vítá. "Připomínky z dnešní schůzky bereme velmi vážně - rozhodně jsou nyní před námi úkoly, které musíme vyřešit. Věříme, že další jednání budou následovat i v budoucnu, protože jsme odhodlání učinit to správné pro tisíce spotřebitelů, řidičů i pro Prahu," uvedl generální ředitel Uberu pro střední a východní Evropu Alexei Stakh. Dodal, že ve spolupráci s českými městy chce Uber pomáhat k efektivnímu využití aut, což ulehčí dopravě a povede k menšímu znečištění a nižší potřebě parkovacích míst.

Krnáčová (ANO) po schůzce přislíbila, že Praha se bude snažit navýšit kapacitu zkušebních místností pro získávání licencí, o což Uber požádal. Zároveň upozornila, že Uber odmítl sdělit, kolik řidičů má v ČR. Podle Babiše jsou to tisíce. "Jsem ráda, že si uvědomili, že tady čtyři roky podnikali protizákonně," uvedl Krnáčová.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) upozornil, že pro něj není přijatelné, aby ještě nějakou dobu jezdili řidiči Uberu bez licence. "Já bych na ně rád tlačil, aby okamžitě přestali s praxí, aby používali řidiče, kteří nemají licenci," uvedl. Krnáčová dodala, že řidiči bez licence budou postihováni.

Koncem února Babiš firmě adresoval dopis, ve kterém Uber vyzval, aby dodržoval zákony, nebo zvážil ukončení služeb v zemi. Firma pak uvedla, že chce spolupracovat na řešení problémů spojených s jejím fungováním.

Alternativní přepravce považují taxikáři za nekalou konkurenci. V uplynulých týdnech kvůli tomu uspořádali několik protestů, při kterých blokovali dopravu v Praze. "Přiznám se, že nevím, zda máme důvod k radosti. Jsem skeptická k tomu, zda Uber dohodu dodrží. Nezbývá nám ale než věřit a situaci sledovat," řekla ČTK mluvčí AKT Karolína Venclová. V případě, že Uber dohodu nedodrží, jsou taxikáři připraveni opět vyjet do ulic.

Dohoda s Uber podle AKT neřeší celý problém, neboť se netýká společnosti Taxify nabízející stejně služby jako ona. Podle Venclové bude záležet, jak se k dohodě vlády a společnosti Uber tato firma postaví.

Naposled v Praze protestovali konvenční taxíkáři 1. března i před Úřadem vlády, do akce se zapojilo na 200 vozů. S cílem poukázat na nerovné podmínky uspořádali v únoru čtyři pomalé jízdy Prahou, kterými stovky aut blokovaly dopravu. Nejdříve kroužily po magistrále, poté taxikáři zvolili méně prostupné komunikace na vltavském nábřeží, což vedlo k větším dopravním komplikacím.

Uber v Praze využívá podle informací firmy 300.000 lidí, což znamená nárůst počtu zákazníků za poslední rok o 60 procent. Počet aktivních řidičů se zvýšil o polovinu na 2000 lidí. Z toho 90 procent má jiný zdroj příjmu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
10. 3. 2018 17:51
Re: Elektro taxíky
Tak to se ti krtčí samaritane nedivím že se ti taxa taxikářů zdá přemrštěná, když pro tebe pořízení auta je věc nehodná pozornosti.
10. 3. 2018 16:39
Re: Elektro taxíky
V tom případě se podívej do slovníku, co znamená slovo amortizace. Je to ztráta hodnoty. Zmiňovat amortizaci a pak říci, že amortizaci nepočítáš, je na hlavu.

To je přeci normální, že u drobného majetku tohle moc neřešíš, ale u větších investic ano. Chápu, že u soukromého to nemusíš řešit (kdyby sis to spočítal, také by tě mohla pěkně rychle přejít chuť), ale v podnikání to řešit musíš, jinak zbankrotuješ. Já si to orientačně počítám i soukromě, už třeba proto, abych zjistil, jestli dává smysl, abych si to koupil, nebo jen půjčil dle potřeby.
10. 3. 2018 13:23
Re: Elektro taxíky
No tak to bylo hluboké moudro když jsi řekl že ztrátu ceny auta nepočítáš. A to že za rok dáš za servis 4-5 tisíc ročně a máš auto patnáct let v kuse ti fakt nevěřím. Kolik cca ročně najedeš?
10. 3. 2018 12:57
Re: Elektro taxíky
U minulýho auta mi to tak vyšlo a moc se to nebude lišit ani teď. Pneu vydržeji 40 tis km, stojej 8 tisíc, servis 1x do roka za 4-5 tisíc a to je celý. Ztrátu ceny auta nepočítam protože auto koupim, 15 let jezdim a pak jde do šrotu. Beru to tak že jakmile auto kupuju, už pro měn má hodnotu 0 kč. U ponožek nebo trenýrek taky člověk nepočítá jejich ztrátu hodnoty v čase a ani by ho nenapadlo je zase prodávat dál, když jsou dostatečně obnošeý
10. 3. 2018 12:29
Re: Elektro taxíky
Amortizace a ostatní náklady na auto dle tebe v průměru cca padesát haléřů? Sakra ty asi budeš umět počítat stejně dobře jako řidiči Uberu.