Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Učni BMW restaurovali krásné 1600 GT kabrio. Je jediné na světě!

David Bureš David Bureš 20. 12. 2018
18
1
Zobrazit náhledy (18)
BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio BMW 1600 GT Cabrio
BMW 1600 GT kabriolet vznikl ve dvou exemplářích, do dnešních dní ale přežil jediný kousek. Patří BMW, které jej rozsáhle renovovalo.

V historii mnichovské automobilky BMW najdeme spoustu zajímavých automobilů, mezi něž nepochybně můžeme zařadit též 1600 GT kabriolet z roku 1967. Jediný exemplář tohoto prototypu, který přežil do dnešních dnů, má za sebou rozsáhlou renovaci, na níž se podíleli učni BMW.

BMW 1600 GT kabriolet vznikl ve dvou exemplářích v roce 1967, a to u italské karosárny Frua Faena. Ta spolupracovala s firmou Glas, známou třeba pro svůj Goggomobil, kterou BMW tehdy koupilo. Stavbu si objednala sama automobilka, na základě přání dnes už legendárního amerického prodejce Maxe Hoffmana, který v kabriu doplňujícího již prodávané kupé viděl obchodní potenciál.

360p720p

V říjnu 1967 firma Frua dodala BMW dvě karoserie auta se zesílenou podlahou, které je následně v závodu Dingolfing nalakovalo a osadilo dalšími potřebnými komponenty. Práce byly podle archivních materiálů hotovy 16. listopadu 1967.

Následně dvojice kabrioletů zamířila na testování, které se bohužel stalo pro jeden ze dvou kousků osudným. Jeden z vozů havaroval, důsledkem čehož byl následně sešrotován.

Druhý sice přežil, když však vyšlo najevo, že z projektu tohoto otevřeného auta sejde, byl předán Herbertu Quandtovi, tehdejšímu majoritnímu akcionáři automobilky BMW. Jeho rodina vůz vlastnila několik let, aby posléze několikrát změnil majitele a touto oklikou se zpět vrátil do vlastnictví mnichovského výrobce. Ten kabriolet se stříbrně lakovanou karoserií a červeným interiérem zařadil do své sbírky historických vozů, a tak se jej nepochybně jednou dočkáme ve značkovém muzeu.

Renovace probíhala v továrně Dingolfing jakožto součást výcviku učňů, kteří jednou chtějí pracovat v oblasti karoserie nebo mechanické konstrukce. Projekt podpořila i divize BMW Group Classic, mimo jiné možností pořízení originálních dílů. Ne všechny komponenty ale byly k dispozici, a tak část dílů muselo být pečlivě repasováno.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lexi
řemeslo má zlaté dno, zase
lexi
| 20. 12. 2018
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku