Ufo za hvězdné ceny
Honda Civic vtrhne již příští týden na český trh s nezaměnitelným designem i pozoruhodně sportovním projevem, okořeněným extrémně bohatou standardní výbavou. To jsou předpoklady pro to, aby přidělala starosti prémiovým zástupcům segmentu C (Alfa Romeo 147, Audi A3, BMW 1). Dalo by se tudíž předpokládat, že podobně „našlapané“ budou i ceny a Civic přestane být konkurentem Golfu, Focusu a Méganu. Ale realita je překvapivě jiná.
Základní cena vozu vybaveného nejslabším motorem 1.4 i-DSI (61 kW/5700 ot., 119 Nm/2800 ot., kombinovaná spotřeba 5,9 l, 0-100 km/h za 14,6 s, max. rychlost 170 km/h) a výbavou Comfort sice může vypadat jako poněkud vyšší – činí totiž 469 000 Kč. Některé konkurenty lze přitom koupit za 410, nebo za 425 000 korun a Civic je v tomto ohledu nejdražší čtrnáctistovkou na českém trhu.
O to větší šok vám v tomto světle ale způsobí pohled do ceníku na cenu verze 1.8 i-VTEC. O 42 kW výkonnější jednotka (103 kW/6300 ot., 174 Nm/4300 ot., kombinovaná spotřeba 6,4-6,6 l, 0-100 km/h za 8,9 s a maximální rychlost 205 km/h) strčí svými dynamickými parametry do kapsy všechny konkurenční dvoulitry, stojí ale tolik, co šestnáctistovky hlavních soupeřů – 509 000 korun! Lépe vybavená verze Sport přijde na 549 000 Kč a vrcholné provedení Executive bude stát 589 000 Kč.
Snad ještě větší radost ale udělá Civic milovníkům turbodieselů. Letošní Motor roku v kategorii od 2,0 do 2,5 l jménem 2.2 i-CTDi (103 kW/4000 ot., 340 Nm/2000 ot., kombinovaná spotřeba 5,1-5,3 l, 0-100 km/h za 8,6 s, max. rychlost 205 km/h) totiž může být váš už po složení částky 549 000 Kč, což je dokonce o 900 Kč méně, než stála v současné generace verze1.7 CTDI s blokem od Isuzu! Provedení Sport stojí 589 000 korun a nejbohatší Executive si Honda cení na 629 000 Kč.
Přinejmenším údiv vyvolá také standardní výbava všech variant. Comfort zahrnuje mimo řady dalších maličkostí tyto položky:
Všechna okna s el. ovládáním, nastavení volantu ve 2 osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zapustitelná a sklopná zadní sedadla dělená v poměru 3:2, chlazená přihrádka, vícefunkční panel včetně palubního počítače, ukazatel vnější teploty, automatická klima, pylový mikrofiltr, autorádio s CD přehrávající i MP3, automatické nastavení hlasitosti dle rychlosti, multifunkční volant, 4x Repro, nárazníky a zrcátka v barvě, 16“ ocelová kola 205/55, chromové kliky předních dveří, chromové víčko nádrže, ABS+EBD, VSA, airbag řidiče + spolujezdce, boční airbagy + hlavové airbagy po celé délce vozidla, dvojité předpínání předních pásů, aktivní opěrky hlavy, elektrický posilovač řízení, vyhřívaná zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, dálkové centrální zamykání a imobilizér.
Že si nevybavujete ,co byste tak ještě mohli potřebovat? Třeba vám pomůže seznam dalších prvků výbavy verze Sport:
Tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, kožený volant,vyhřívaná sedadla, hliníkové pedály, +2 ks. Repro., 17“ kola z lehkých slitin 225/45, přední mlhovky, automatická světla a alarm.
Pro labužníky je tu pak verze Executive, která vás bude hýčkat ještě dvouzónovou klimatizací, skleněnou střechou, xenonovými světlomety s ostřikovači a elektricky nastavitelnými sedadly.
Na přání lze vůz vybavit také DVD navigací a koženými sedadly.