Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Umberto Palermo Design Valentino a Luce: Zdivočelá Tesla po italsku!

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Nepříliš známý Umberto Palermo Design se hodlá blýsknout na domácím automobilovém festivalu dvojicí konceptů. Jeden z nich má známý základ...

Turínský autosalon patřil k prestižním přehlídkám zejména kreací místních studií a karosářů. Poprvé se konal v roce 1900, po druhé světové válce přešel na roční periodicitu, ale přesně po sto letech od prvního ročníku přišel konec. Obnovený festival se konal loni v historickém Parco del Valentino, jezdívaly se tam dokonce kdysi i závody. Letošní ročník proběhne od 8. do 12. června. Umberto Palermo Design zde před rokem představil tři koncepty a aktuálně chystá další dva...

Turínské studio se věnuje návrhům všeho možného včetně domácích spotřebičů, důležité jsou ale hlavně automobily. Základem 4,55 m dlouhého, 1,96 m širokého a 1,24 m vysokého kupé Luce je hliníkový monokok převlečený do karoserie z lehkých recyklovatelných materiálů. Celé auto váží pouze 1200 kg. Pohání jej elektromotor o výkonu 215 kW, točivý moment 370 N.m putuje na všechna kola. Jezdí na dvacetipalcových kolech a baterie mu dojdou po 340 km.

Valentino není ničím jiným než převlečeným Modelem S od Tesly, hliníkovou karoserii ovšem nahradily uhlíkové kompozity. Nezhublo, oficiálně je uváděna hmotnost 2,1 tuny, shodná se sériovým modelem. Auto však vypadá, alespoň podle počítačových vizualizací, hodně sportovně, až agresivně. Dostalo jinou příď i zadní nárazník, sedí níže a lité ráfky mají v průměru obřích 22 palců. Obouvají pneumatiky rozměru 265/30. Motor elektrického sedanu dává výkon 314 kW a k dispozici je i 600 newtonmetrů točivého momentu.

Dojezd 502 km na jedno nabití je pochopitelně normovaný, tesly se ale nezastaví po nějakých 100-150 kilometrech jako jiné elektromobily, to je známá věc. U standardního Modelu S ve verzi 90D aktuální specifikace mimochodem výrobce uvádí akční rádius 488 km, byť dle americké metodiky EPA.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)