
Umí Číňani dělat podvozky? Vaculík a Dokoupil hodnotí prémiový Zeekr 001
Automobilky z říše středu mají zálibu ve vytváření nových značek, čímž dělají na trhu zmatek. Zeekr od Geely si ale rychle získal jméno i v Evropě a nově se dá koupit v Česku. Zhodnotili jsme proto, jak si stojí proti zavedené konkurenci.
Čínská prémie je v Evropě pořád nezvyklý pojem. Pár značek zde své štěstí zkouší, ale v prodejích jsou hluboko pod evropskými výrobci. Mezi ty nejznámější patří Zeekr, který se už dostal i do povědomí místního lidu přesto, že existuje teprve tři roky. Tomu se loňský rok v Evropě docela vydařil, vyrostl totiž o 1858 %. Znamená to tedy 2.154 prodaných kousků ve srovnání se 110 o rok dříve, ale trend je to každopádně pozitivní. Letos si věří na další růst, protože kromě nové uvedeného malého SUV Zeekr X se zde začíná prodávat také velké SUV 7X.
My jsme se ale podívali na prvotinu Zeekru, stylový shooting brake 001, který se už dá pořídit i v Česku u firmy Top Drive Club. Přezdívá se mu čínské Porsche, kterému se blíží výkony, stojí ale podstatně méně. V kabině se zpracováním blíží evropské prémii a v softwaru je dokonce lepší. Čínské značky mají ale stále problém s naladěním podvozku a Zeekr 001 není jiný. Jezdí obstojně, ale do dokonalosti něco chybí. Proto jsme zajeli zvednout Zeekr do výšky a Martin Vaculík zhodnotil, jak konstrukci podvozku v Číně zvládli.
Zdroj: Autorský text, video: auto.cz