Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co je Red Book od Ferrari a proč je svatým grálem majitelů nejdražších ojetin

Mirek Mazal Mirek Mazal 27. 3. 2022 • 04:39
78
Zobrazit náhledy (78)
Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari 195 Inter Berlinetta by Ghia (1950) Ferrari Red Book Ferrari Red Book Ferrari Red Book Ferrari Classiche Ferrari Classiche Ferrari Red Book Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 330 GTC (1967) Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 599 GTO Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962) Ferrari 400 Superamerica SWB Coupé Aerodinamico by Pinin Farina (1962)

Kupci ojetých Ferrari touží dostat k autu červenou knížku. Rudá obálka zaručuje nákup toho nejlepšího zboží nejen ze sběratelské nabídky.

Prodejci ojetých aut jsou schopni aranžovat vozidla do prvotřídního stavu za účelem oklamání zákazníka platícího přehnanou kupní cenu. Nekalá praktika výdělku číhá na kupce masově prodávaných modelů i sběratelských kousků, žlutý lak veteránu Ferrari nemusí pocházet z Maranella stejně jako jen zdánlivě originální kožené čalounění přešitých sedadel.

Pátrání po originální specifikaci odpovídá detektivní práci, investigativní přednákupní proces probíhá při výběru padesátileté limuzíny i dvouletého supersportu, protože podvodníci prostupují napříč trhem a jedinou obranou je zjišťovat informace na vlastní pěst, oslovit odborníka, nebo pořídit Red Book.

Red Book neboli Červená kniha je u Ferrari výsledkem certifikačního procesu. Italové nabízí profesionální prověření vytipovaného automobilu, za nemalé peníze značka ověří, že ojetina splňuje původní specifikaci. Úspěšná prověrka každého šroubku končí několikastránkovým certifikátem pravosti krytým rudými deskami. Žádaný pasport je aktuálně nabízen pro modely starší 20 let a sportovní či supersportovní prototypy.

Ověření od nejpovolanějších probíhá šestým rokem, poměrně novou službu zastropuje oddělení Classiche zodpovědné za maximální originalitu svěřeného kusu potvrzenou Červenou knihou. Divize funguje prostřednictvím globální sítě center umístěných u konkrétních dealerství Ferrari po celém světě.

Speciální komise z Maranella zkontroluje vozidlo a společným úsudkem rozhodne o možnosti vydat téměř posvátnou certifikační listinu. Neprůchodné případy úprav či zásahů do aut mohou být automobilkou opraveny zpět do továrního stavu. Není problém auto obnovit do posledního detailu, kromě výměny neautentických dílů je samozřejmostí lakování nebo čalounění. Díly dávno vyřazené z rozsáhlých zásob skladů je možné znovu vyrobit. Finanční náklady odpovídají provedeným úkonům, na druhou stranu Red Book zaručuje nákup toho nejlepšího zboží nejen ze sběratelské nabídky Ferrari.

Ekonomickou náročnost vystihla sama automobilka: „Cílem jakékoli obnovy je zachovat co nejvíce z původního vozu a jeho součástí, i když to často není nejhospodárnější řešení.“ Od roku 2016 divize Classiche zrestaurovala přes 120 vozidel a certifikaci jich obdrželo přes 5000. Seznam dalších čekatelů je neustále doplňován.

Certifikované exempláře mohou být zařazeny do následného systému kontroly, který hlídá pravidelné prohlídky aut zaručující originalitu i v budoucnu. Vysoce specializované oddělení Classiche se chlubí vyhrazenými dílnami, vlastními kancelářemi a archivními prostory, které tvoří zcela samostatnou jednotku Ferrari.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Články odjinud