Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravce G-Power vyladil BMW M5 CS, nejsilnější verze nabídne 900 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Německý úpravce G-Power se rozhodl maximálně vytěžit potenciál twin-turbo přeplňovaného 4,4litrového osmiválce.

BMW M5 Competition Sport je již ve standardu velmi schopným a zběsilým sportovním sedanem, jehož 4,4litrový twin-turbo vidlicový osmiválec posílá na speciální systém pohonu všech kol M xDrive solidních 468 kW (636 k) a 750 Nm točivého momentu. Někomu však podobné parametry stále nestačí.

Pro takový typ zákazníků je pak připravena nabídka úprav německé tuningové společnosti G-Power, která není v ladění mnichovských vozů žádným zelenáčem. Pro nejnovější a nejvýkonnější ostrý sedan si navíc připravila rovnou několik baličků výkonnostních úprav.

Video se připravuje ...

Základní kit s označením GP-700, který obsahuje pouze softwarové úpravy, posouvá výkon osmiválce na 515 kW (700 k) a 850 Nm točivého momentu. Balíček GP740 pak přidává ještě sportovní výfukový systém GP Deeptone a výkon se posouvá na 544 kW (740 k) a 900 Nm točivého momentu. Sada GP-780 navíc obsahuje ještě sportovní svody a výkon roste na 573 kW (780 k) a 950 Nm.

Na snímcích je vyobrazena verze s kitem GP-820, který díky přidaným úpravám techniky zvyšuje výkon vozu na 603 kW (820 k) a 1000 Nm točivého momentu. Komu by to ale stále nestačilo, může si objednat vrcholný kit GP-900, který díky novým turbodmychadlům, upravenému výfukovému systému a dalším úpravám vyžene výkon na 662 kW (900 k) a 1050 Nm točivého momentu.

G-Power tak umí vykouzlit z BMW M5 CS skutečného ničitele supersportů, který přitom stále zvládne pohodlně plnit úlohu reprezentativního sedanu. Ostatně podobné schopnosti nabízel úpravce i pro BMW M5 CS před faceliftem, kdy stvořil brutální modely jako G5M Hurricane RS nebo G5M Hurricane RR s výkonem sahajícím opět až k hodnotě 900 koní.

Kromě brutální techniky ale úpravce nabízí i vylepšení vzhledu. Vozy na fotkách tak zdobí například nová kovaná kola, nebo nové koncovky výfukového systému s průměrem 100 mm. V nabídce ovšem nechybí ani karbonová kapota nebo karbonový spoiler. Kovaná kola v nabídce mohou mít průměr 20 nebo 21 palců a obouvají pořádně široké pneumatiky s nízkým profilem.

A cena? Základní verze GP-700 startuje od 2.495 eur (cca 62.400 Kč), zatímco druhé nejvýkonnější verze GP-820 už přijde na 23.640 eur (cca 591.400 Kč). Nejvýkonnější úprava GP-900 zatím v nabídce chybí, modely Hurricane se ovšem s cenovkou dokázaly vyšplhat na 59.500 eur (cca 488.400 Kč) za verzi RS.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme