Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už i Bentley chce elektromobil. Luxusní značka prozradila, kdy jej máme očekávat

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 3. 2020 • 02:57
17
4
Zobrazit náhledy (17)
Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT Bentley EXP 100 GT

Elektromobily jsou pro Bentley zatím neprobádaným odvětvím. Podle všeho už ale jen na pár let.

Bentley se před čtyřmi lety pustilo do něčeho zcela nového, když se s modelem Bentayga vrhlo do segmentu luxusních SUV. A brzy britského výrobce nejspíš čeká další premiéra, tentokrát ve světě prémiových elektromobilů.

V rozhovoru, který se měl původně odehrát na ženevském výstavišti, to prozradil generální ředitel společnosti Adrian Hallmark. Nejvyšší vedení prozradilo, že se prvního elektromobilu značky dočkáme zhruba v polovině této dekády. Proč až tak pozdě, když většina konkurentů už bateriový vůz má, nebo na něm pilně pracuje? Hlavním důvodem jsou náklady na baterie, které by negativně ovlivnily cenu. Ano, i u výrobce, jakým je Bentley…

„Akumulátory jsou klidně šestkrát dražší než motor a motor je dvacet procent ceny auta. Jednoduchá matematika říká, že takové auto se značně prodraží. Elektromobily jsou drahé právě kvůli bateriím,“ uvedl Hallmark. Podle analýzy automobilky budou baterie dostupnější za pět až šest let. Právě to je doba, kdy máme od společnosti očekávat „správný elektromobil“ s ideálním rozvorem, počtem míst, velikostí i tvarem.

Hallmark naznačil, že nové elektrické Bentley nemusí být zrovna přeborníkem v dojezdu na jedno nabití. „Přemýšleli jsme, jestli nepostavit elektrický vůz s dojezdem 160 kilometrů na jedno nabití. A řekli jsme si, proč vlastně ne? Ale opravdu to chceme? Na to zatím odpověď hledáme.“

Bentley v loňském roce představilo koncept EXP 100 GT, což byla vize bateriového vozu se čtyřmi elektromotory, výkonem 986 kW a 1500 newtonmetry točivého momentu. Stovku tahle 5,8 metru dlouhá limuzína zvládne za méně než 2,5 sekundy, byť váží 1900 kilogramů. Pelášit pak může maximální rychlostí až 300 km/h.

Velkým tématem napříč koncernem Volkswagen je uhlíková neutralita. Právě Bentley by se rádo stalo první automobilkou společnosti a zároveň první luxusní značkou, která se uhlíkově neutrální stane.

Související články

Témata
9. 3. 2020 16:27
Vie ten generálny riaditeľ vôbec počítať?
Pri aute za niekoľko sto tisíc eúr je to, či batérie stoja 10 tisíc alebo 20 tisíc eúr, absolútne nepodstatné.
Už len to, že sa v Bentley zaoberali možnosťou výroby superluxusného elektromobilu s dojazdom 160 km, svedčí o tom, že v Bentley asi manažéri nemajú všetko v hlavách v poriadku...
9. 3. 2020 10:47
HAHAHAHA
Tak jestli tohle vypustí do světa, tak se jim budou smát i malý děti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku