Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Mulsanne končí a loučí se výjimečnou limitovanou sérií 6.75 Edition

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 1. 2020 • 17:59
13
4
Zobrazit náhledy (13)
Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner

Bentley Mulsanne se po deseti letech na trhu chystá na odpočinek a spolu s ním i osmiválec o objemu 6,75 litru, jehož kořeny sahají až do padesátých let dvacátého století.

Bentley Mulsanne se veřejnosti představil poprvé během Concours D'Elegance v kalifornském Pebble Beach v srpnu roku 2009 a v roce 2010 zamířil na trh. Po deseti letech se britská automobilka rozhodla ukončit výrobu tohoto modelu a jeho pozici vlajkové lodi v její nabídce převezme nový Flying Spur, jehož odhalení se odehrálo v červnu roku 2019.

Bentley se spolu s Mulsanne rozloučí i s vidlicovým osmiválcem řady L, který společně se značkou Rolls-Royce, pod jejíž křídla patřil v letech 1931 až 1998, využíval od jeho uvedení na trh koncem padesátých let dvacátého století až do současnosti. Původně měl tento motor objem 6,25 l, ale od počátku sedmdesátých let dvacátého století se pro něj stal standardem objem 6,75 l.

Bentley pro prozatím poslední Mulsanne tento motor důkladně přepracoval a 300 dílů bylo zcela nových nebo prošlo značnou úpravou. Při uvedení na trh v roce 2010 tento osmiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel disponoval nejvyšším výkonem 377 kW (512 k) a točivým momentem 1020 N.m. Nyní při odchodu ze scény v poslední limitované sérii na základech modelu Mulsanne Speed nabídne nejvyšší výkon 395 kW (537 k) a točivý moment 1100 N.m.

Bentley Mulsanne 6.75 Edition se vedle své pohonné jednotky může samozřejmě pochlubit i specifickým provedení exteriéru a interiéru. Karoserii vozu zdobí temné provedení masky chladiče i znaku v podobě okřídleného písmene B a koncovek výfukového systému. Pro poslední vydání modelu byla připravena 21palcová kola, která kombinují lesklý povrch s černým lakováním. Pouhým okem postřehnutelná úprava se odehrála i pod kapotou, kde je potrubí sání motoru vyvedeno v černé barvě namísto stříbrné.

Interiér nabídne čalounění jemnou kůží v jednom ze čtyř odstínů pojmenovaných Imperial Blue, Beluga, Fireglow a Newmarket Tan. Samozřejmostí jsou loga 6.75 Edition vyšitá na opěradlech sedadel. Podklad analogových přístrojů tvoří část výkresu motoru a na středovém tunelu nechybí plaketa upozorňující na 60 let vidlicových osmiválců řady L. Mezi atraktivní detaily patří i logo této limitované série, které se po otevření dveří promítá na zem a osvětluje prostor kolem vozu.

Bentley uvádí, že výroba modelu Mulsanne bude ukončena na jaře roku 2020 po dokončeních 30 vozů v provedení 6.75 Edition, představujících poslední zástupce této řady. Vzhledem k rostoucí poptávce po modelových řadách Continental GT, Bentayga a Flying Spur budou všichni zaměstnanci pracující na produkci modelu Mulsanne přesunuti právě k jejich výrobě.

Zdroj: Bentley Motors

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
17. 1. 2020 12:12
Mulsanne
je klasika, ten předek sem nikdy úplně nezkousl, ale jinak pěkné auto, tradiční motor, prostě britský aristokrat jak se patří :yes:
Avatar - fostek
16. 1. 2020 17:53
Re: Už bude Bentley jen wágn... RIP 6.75
Genau!
:-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku