Už jste viděli Mercedes 190 jako hatchback? Nabízel ho německý úpravce
Hatchback Mercedes-Benz existoval dávno před třídou A. Jen ho nevyráběl přímo Mercedes.
Mercedes-Benz řady 190 (W201) byl pro tradičního německého výrobce zásadním modelem, poprvé se s ním totiž pustil do střední třídy. "Kompaktní" sedan, vyráběný v letech 1982 až 1993, si ostatně proto vysloužil přezdívku Baby Benz. Celkem vzniklo více než 1,8 milionu exemplářů.
Původně byla stodevadesátka k dispozici výhradně se zážehovými dvoulitrovými čtyřválci, později se pod kapotu dostaly i jiné jednotky. V roce 1985 například měl v sedanu premiéru řadový šestiválec o objemu 2,6 litru a výkonu 122 kW.
A právě tahle verze je důležitá pro tento článek. Německý úpravce Schulz Tuning se totiž rozhodl, že právě z ní udělá hatchback. Výsledkem byla provedení s označeními City a Compakt.
K dipozici byla dvě provedení, pětidveřové a třídveřové. Do současnosti se bohužel nedochovalo mnoho informací o tom, jak přesně přestavba probíhala, nebo kolik stála. A podobný problém máme také s fotografiemi. Důvodem může být skutečnost, že mnoho kusů Schulz nepostavil, podle některých zdrojů vznikla jen čtyři auta.
Hatchbacky každopádně využívaly neupravenou techniku zmíněného šestiválcového sedanu, a měly tedy i pohon zadních kol.
Zadní partie včetně světel pocházely z většího kombíku generace W124. Zdá se také, že oficiálně vozy nenosily charakteristickou třícípou hvězdu. Na sociálních sítích se sice objevují fotky jednoho bílého exempláře, který se znaky Mercedesu honosí, ale pokud jde skutečně o dochovaný originální hatchback od Schulz Tuning, pak zřejmě hvězdy dostal dodatečně.