Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Americe se budou dražit dvě nádherné tatrovky. Tipnete si cenu, za níž se prodají?

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Klasické osobní tatrovky mají příznivce nejen v České republice, ale jejích elegantní design si získal fanoušky také například v Severní Americe. Přesto vás může překvapit, že se hned dvě takové Tatry budou dražit ve Spojených státech amerických. V jediné aukci.

Stane se tak v rámci obrovské aukce společnosti RM Sotheby's, která by se měla uskutečnit 1. a 2. května ve městě Elkhart ve státě Indiana. Do dražby zamíří více než 230 automobilů, motocyklů, užitkových vozů či vleků a přívěsů. A všechny položky, mezi nimiž jsou opravdu úchvatné skvosty, se budou dražit bez rezervy, takže se prostě prodají nejvyšší nabídce.

Pojďme se ale už podívat na ony tatrovky. Začněme u té starší, kterou je Tatra 87 z roku 1948.

Tatra 87, vyráběná v letech 1936 (i když skutečná sériová produkce se rozběhla naplno o dva roky později) až 1950, byla nástupcem prvního produkčního proudnicového vozu z Kopřivnice, typu 77. Ve své době šlo o nejrychlejší československý sériový automobil, dosahoval 150-160 km/h.

V roce 1947 se na Pražském autosalonu představila modernizovaná verze, kterou na pohled poznáte hlavně podle do karoserie vnořených předních světlometů. 

A právě tahle varianta se bude dražit ve Spojených státech, vůz byl totiž vyroben v roce 1948. Zvláštností je přítomnost novějšího 2,5litrového osmiválce, který se později objevil v Tatře 603. "Sedmaosmdesátka" by přitom měla mít třílitr.

Společnost RM Sotheby's předpokládá, že jde o "dočasnou tovární instalaci". Je také možné, že výkonnější motor vyměnil za původní jednotku některý z majitelů.

Ať už to bylo jakkoli, opravdu zdokumentovanou historii máme až od roku 2000, kdy byl vůz objeven na Slovensku. Následně byl převezen do Austrálie, kde podstoupil renovaci.

Druhou tatrovkou pak je model 2-603 (používá se i označení 603-2) z roku 1963.

Jde tedy o jeden z prvních exemplářů z takzvané druhé série po modernizaci, která nahradila první verzi, pro kterou je charakteristická trojice kulatých světlometů. Vozy druhé série měly kvůli předpisům masku se čtyřmi světlomety.

Nabízený kousek má za sebou starší renovací, během níž dostal také nový motor - konkrétně 2,5litrovou V8 z auta z roku 1964. Popis společnosti RM Sotheby's zmiňuje ještě dobové rádio Philips Paladin a originální uživatelský manuál.

Jsme zvědavi, za kolik se tatrovky v americké aukci vydraží. Dá se ale očekávat, že dražší bude Tatra 87. A že v obou případech půjde v přepočtu na české koruny o milionové částky.

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
3. 4. 2020 18:12
Re: Tatrovky
Ale raritnější je určitě ta 603ka. Je to jedno z prvních aut 603/2, má ještě zadní světla z 603/1, takových se koncem r.62 a zač r.63 vyrobilo jen pár stovek, dnes budou v jednotkách kusů. ;-)
3. 4. 2020 15:15
Re: Tatrovky
Marí sa mi, že o tej osemdesiatsedmičke som už kdesi čítal. Na predaj už bola, ale za premrštenú cenu, takže ju nikto nechcel. Naviac kvôli motoru nie je autentická, renovátorovi sa nechcelo babrať s pôvodným motorom, pretože by veľa dielcov bolo treba vyrábať, a tiež by to renováciu predražilo. A tu ide predovšetkým o kšeft, takže najjednoduchšie bolo hoiť tam motoro z T603, ktorý sa ešte zohnať dal. Mať prachy na takéhoto veterána, tak zrovna túto T87 by som nechcel. Ktovie, čo všetko je tam ešte takto zbúchané...
3. 4. 2020 14:18
Re: HANS LEDWINKA
a Erich Uberlacker (s přehlas. U).
Avatar - white label
3. 4. 2020 01:18
Tatrovky
K té titulce, hezké jsou obě, ale nádherná je hlavně ta starší z nich.