Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V BMW to prý vře kvůli elektromobilům, vedení chce opustit bezpečný přístup

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 6. 2020 • 00:16
52
12
Zobrazit náhledy (52)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition

Část managementu mnichovské automobilky by prý ráda následovala cestu konkurence a tlačí na vývoj vlastní platformy pro elektromobily.

Mnichovská automobilka patřila v minulosti k velkým průkopníkům elektromobility v prémiovém segmentu, což předvedla především na modelech i3 a i8, poté se ale vydala opatrnější cestou. Zatímco i3 dostala vlastní elektrickou platformu, novější modely mají stát na platformě univerzální.

Pátá generace elektrického pohonu BMW, kterou automobilka odhalila v roce 2018 a poprvé se má představit pod kapotou modelu iX3, tak může být použita na stejné platformě, na které mohou vznikat i vozy hybridní nebo s konvenčním spalovacím motorem.

Mnichovský výrobce automobilů tak může na jedné lince vyrábět model s různými pohonnými jednotkami, což mu dává prostor rychle reagovat na aktuální trendy na trhu. Vývoj univerzální platformy je navíc levnější, než vývoj dvou samostatných platforem. Univerzálnost ovšem vždy znamená určité kompromisy.

Jenže jak upozornil web Electrek, uvnitř BMW se prý začínají objevovat hlasy, které požadují vývoj vlastní dedikované platformy pouze pro elektromobily. Manfred Schoch, předseda BMW Group Works Council, měl dokonce v rozhovoru pro magazín Der Spiegel uvést, že bez vlastní platformy nemůže automobilka plně rozvinout možnosti elektromobility.

Pouze s vlastní elektrickou platformou můžeme plně využívat výhody elektrického vozu,“ citoval Manfreda Schocha web Reuters.

Schoch by přitom neměl být jediný uvnitř automobilky, kdo vidí v čistě elektrické platformě výhodu. Po vývoji čistě elektrické platformy už prý v BMW volá řada dalších představitelů, kteří v ní vidí velký potenciál pro elektrickou budoucnost značky.

Nyní se ovšem nabízí otázka, zda už není na podobné volání pozdě. Automobilka by měla mít rozpracována kolik projektů, které pracují s elektrickým pohonem na univerzální platformě. A jejich představování je naplánováno na několik let dopředu.

Související články

Témata
1. 7. 2020 11:14
Re: EV jsou konstriukčně levná a navíc baterky mají spadnout
- Ano jsou. A co? To nás ten jeden dva metráky navíc má vytrhnout?
- Ne, nemá to více elektroniky.
- Co je konstrukčně levnější? Jednodušší určitě, levnější nevím.
- Baterie šly, jdou a půjdou cenově dolů.
30. 6. 2020 15:39
Re: EV jsou konstriukčně levná a navíc baterky mají spadnout
A kde máš ty levné EV?
30. 6. 2020 10:49
Re: EV jsou konstriukčně levná a navíc baterky mají spadnout
EV auta jsou tezsi nez spalovaky
Mnohem vice elekroniky nachylnejsi na budouci problemy.
Konstrukcne to levnejsi neni
Baterie dolu nepujdou, neni duvod
30. 6. 2020 10:33
Re: Re: EV jsou konstriukčně levná a navíc baterky mají spad
Vyvrátí to jen jedna věc - ta nízká cena. Vše ostatní je canc.
29. 6. 2020 22:15
Re: EV jsou konstriukčně levná a navíc baterky mají spadnout
Ty si čo za blba? Omieľaš zas ten istý starý vergeľ, ktorý tu bol x-krát vysvetlený a vyvrátený.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku