V BMW to prý vře kvůli elektromobilům, vedení chce opustit bezpečný přístup
Část managementu mnichovské automobilky by prý ráda následovala cestu konkurence a tlačí na vývoj vlastní platformy pro elektromobily.
Mnichovská automobilka patřila v minulosti k velkým průkopníkům elektromobility v prémiovém segmentu, což předvedla především na modelech i3 a i8, poté se ale vydala opatrnější cestou. Zatímco i3 dostala vlastní elektrickou platformu, novější modely mají stát na platformě univerzální.
Pátá generace elektrického pohonu BMW, kterou automobilka odhalila v roce 2018 a poprvé se má představit pod kapotou modelu iX3, tak může být použita na stejné platformě, na které mohou vznikat i vozy hybridní nebo s konvenčním spalovacím motorem.
Mnichovský výrobce automobilů tak může na jedné lince vyrábět model s různými pohonnými jednotkami, což mu dává prostor rychle reagovat na aktuální trendy na trhu. Vývoj univerzální platformy je navíc levnější, než vývoj dvou samostatných platforem. Univerzálnost ovšem vždy znamená určité kompromisy.
Jenže jak upozornil web Electrek, uvnitř BMW se prý začínají objevovat hlasy, které požadují vývoj vlastní dedikované platformy pouze pro elektromobily. Manfred Schoch, předseda BMW Group Works Council, měl dokonce v rozhovoru pro magazín Der Spiegel uvést, že bez vlastní platformy nemůže automobilka plně rozvinout možnosti elektromobility.
„Pouze s vlastní elektrickou platformou můžeme plně využívat výhody elektrického vozu,“ citoval Manfreda Schocha web Reuters.
Schoch by přitom neměl být jediný uvnitř automobilky, kdo vidí v čistě elektrické platformě výhodu. Po vývoji čistě elektrické platformy už prý v BMW volá řada dalších představitelů, kteří v ní vidí velký potenciál pro elektrickou budoucnost značky.
Nyní se ovšem nabízí otázka, zda už není na podobné volání pozdě. Automobilka by měla mít rozpracována kolik projektů, které pracují s elektrickým pohonem na univerzální platformě. A jejich představování je naplánováno na několik let dopředu.