Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Británii mají opravdu problém. V únoru klesla výroba devátý měsíc za sebou

ČTK
Diskuze (5)

Výroba automobilů v Británii se v únoru meziročně propadla o 15 procent na 123.203 vozů kvůli slabší poptávce na klíčových trzích v Evropě a Asii.

Pokles tak zaznamenala už devátý měsíc za sebou. Oznámil to dnes britský Svaz výrobců a prodejců automobilů (SMMT). Zároveň znovu varoval před negativními dopady případného odchodu Británie z Evropské unie bez dohody.

"Devátý pokles britské výroby automobilů by měl být budíčkem pro každého, kdo si myslí, že toto odvětví, které již čelí třenicím v mezinárodním obchodě, klesajícím trhům a technologickým problémům, by mohlo přežít brexit bez dohody bez vážnější újmy," uvedl šéf SMMT Mike Hawes. "Nejistota již paralyzovala investice, připravila nás o pracovní místa a poškodila naši globální pověst," dodal.

Výroba pro domácí trh v únoru klesla o 11 procent a produkce pro export se propadla o více než 16 procent. Do zahraničí směruje zhruba 80 procent z celkové výroby aut v Británii.

Dřívější údaje SMMT ukázaly, že investice do automobilového průmyslu v Británii se v loňském roce kvůli obavám ohledně brexitu propadly téměř o polovinu na 589 milionů liber (zhruba 18 miliard Kč).

ČTK
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 10:31
Re: Problém
Je o tom dobře natočenej teda s výbornym scénářem film BREXIT/THE UNCIVIL WAR https://www.csfd.cz/film/678691-brexit/prehled/
Avatar - pradeda777
29. 3. 2019 23:02
Re: Problém
Britové tragicky podcenili nebezpečí referenda, kde hrají velkou roli emoce. V tomto případě ten kdo toho uměl využít přesvědčil ty, kterým to moc nemyslí, aby hlasovali pro brexit. Zároveň tam byla velká skupina lidí, kteří byli přesvědčeni, že brexit neprojde (shodou okolností i 2 moji příbuzní) a ani se nenamáhali jít volit. Teď vráží hlavou do zdi.... :-(
Avatar - CHerokee
29. 3. 2019 20:36
Problém
Britský problém je největší politická krize v jejich moderních dějinách. Vůbec neví, co chcou a mají šílenou premiérku, která se drží svého postu stejně jako její kolegové v postkomunistických zemích... nikdy neodsoupím, nikdy!
Avatar - Ada je zase tady
29. 3. 2019 15:42
Re: Znevýhodnění dieselů v UK
Ano, ale důvodů je několik. Zblblost boje proti dieselům, které jediné mohou zastavit přírůstek CO2 je pouze jedním z nich. Druhým je logické rozhodnutí zákazníků, kteří diesel mají a nebudou se ho zbavovat, protože se jim s ním jezdí lépe, za méně a s vědomím ekologičtějšího provozu, než pokud by si koupili nový vůz s muzeálním zážehovým motorem, který má vysokou spotřebu, vyšší emise CO2, než dosavadní diesel a navíc při jízdě cuká, jak tramvaj. Nu a třetím důvodem je pochopitelně ten Brexit, protože v Evropě budou zanedlouho na britské výrobky uvaleno clo.
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2019 15:22
Znevýhodnění dieselů v UK
To je ten problém. v UK probíhá šílená bitva proti dieselům. OK, chcete to tak a tak bude LandRover a Jaguar prodávat o 11 až 15% méně, tak se s tím smiřte. Vyhodnotit to jako výsledek brexit-chaosu je velmi mylné. Maximáloně by se dalo konstatovat že ZNEVÝHODNIT TAKTO DRASTICKY diesely v době brexit-chaosu bylo velmi sluníčkářské a velmi neuvážené. Ale klidně si žijte v této bublině. Ať už brexit dopadne tak nebo naopak, čísla se nezvednou, nespraví, zařízli jste diesely a Váš plán "B" = elektromobily nemůže hned zafungovat ale to nebude fungovat ani za 5 let a možná ani za 10 let. Plug-in hybridy jsou taky drahé, a Toyota-hybridy nejsou levnější než diesely, jo je to o ceně. Diesely jste udělali o 25% dražší a tak poptávka klesla o 11 až 15%. poptávka u Porsche klesla o 62%, tak jste na tom ještě dobře .-)