Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Cosworth Evolution I (1989)
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Cosworth Evolution I (1989)
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Cosworth Evolution I (1989)
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Cosworth Evolution I (1989)
71 Fotogalerie

V Česku je k mání vzácný Mercedes 190 Cosworth Evo I. Není princeznou, ale vypadá skvěle

Daniel Fuglevič

První evoluce homologační rarity je vkusně vyladěným elegánem pro znalce. Tento kousek přitom majitelé nenechali stát v koutě.

Sportovní Mercedes-Benz 190E 2.5-16 s motorem Cosworth je dnes nepochybnou ikonou mezi homologačními speciály. Ke koupi jedné z mála pozdějších evolučních variant teď navíc nemusíte hledat daleko. Na aukční platformě Collecting Cars se totiž objevil k mání řádně zajetý, ale přesto velice udržovaný exemplář z českých silnic. A jak to vypadá, je o něj zatím slušný zájem.

Video placeholder
Mercedes Cup Nurburgring (1984), Ayrton Senna, Mercedes-Benz 190E • Thiago Ribas

Konkrétně jde o první evoluci modelu z roku 1989, kterou do aukce nasadili pražští Heritage Motors. Silniční „DTM závoďák“ tedy ještě nenosí agresivnější bodykit s vysokým křídlem nebo hvězdicová litá kola verze Evo II, ale znalci i z dálky poznají, že koukají na něco speciálního. Ostatně první Evolution varianty se ke splnění regulí DTM vyrobilo jen 502 kusů.

To nejlepší je pak samozřejmě pod kapotou, kde je Cosworthem vyvinutý 2,5litrový, 16ventilový atmosférický čtyřválec produkující 194 koní (143 kW). Pětistupňová manuální dog-leg převodovka je také na svém místě, stejně jako samosvorný diferenciál nebo továrně naladěný tužší sportovní podvozek. Jedinou nepůvodní částí je údajně výfukový systém, který byl pro vůz znovu vyroben.

Přestože jde o homologační speciál, Mercedes se tehdy nestranil zakomponování komfortní výbavy. I nabízený kousek má tedy elektrické stahování všech oken, střešní vyklápěcí okno, vyhřívání předních Recaro sedaček, originální autorádio Becker nebo klimatizaci. Po třech majitelích, kteří ze sportovního sedanu neudělali garážovou princeznu, ale zároveň se o vůz perfektně starali, má technika najeto 142.783 km.

Slušný nájezd by každopádně mohl zajistit, že tento kus Evo I nebude v aukci dosahovat přehnaně závratné ceny. Stále ovšem mluvíme o ikonické moderní klasice. V době psaní těchto slov se tedy hodnota drží na 23.750 eur (cca 601.000 Kč) a aukční bitva je docela aktivní. Na jakou cenovku nakonec auto dosáhne, to se uvidí v pátek 8. listopadu večer.