Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku jezdí přes 600 vozů Ford Mustang, klasických je jenom stovka

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
V tuzemsku jezdí více než šest set Fordů Mustang, přestože se do Česka nikdy oficiálně nedovážely. Většinou jde o poslední pátou generaci, průměrné stáří je necelých devět let.

Jenom asi stovka mustangů pochází z nejvíce ceněné "klasické" první generace, která se vyráběla do roku 1973. Legendární Ford slaví v těchto dnech padesáté výročí od zahájení výroby.

Ze stovky historických mustangů v tuzemsku jich je jenom malá část v provedení fastback se šikmo klesající zádí, které proslavily filmy jako Bullitův případ nebo 60 sekund. V dnešní době je už hodně těžké najít vůz v originálním stavu.

Zájemce o klasický Ford Mustang by si měl připravit nejméně 500.000 korun na koupi vozu a další statisíce na případnou renovaci. Cena již renovovaných vozů se může vyšplhat až ke 2,5 milionu korun. Hodnota aut se přitom stále zvyšuje.

Fastbacky jsou více ceněné než klasické kupé. Nejcennější pak jsou fastbacky od úpravce Carrolla Shelbyho, ale těch originálních je opravdu jenom pár. Většinou jsou na trhu jen přestavby á la Shelby. Zatímco běžné kupé vyjde na zhruba půl milionu, renovované fastbacky stojí od 1,0 do 1,5 milionu korun. Na 1,8 milionu začínají vozy Shelby GT často přezdívané Eleanor podle auta, ve kterém jezdil herec Nicolas Cage ve filmu 60 sekund.

Renovacemi starých Fordů Mustang se zabývá v Česku několik firem. Jednou z renomovaných je společnost KloadoMustang. Generální restaurování stojí kolem 400.000 korun. Renovace zabere kolem tisíce hodin práce a běžně trvá jeden rok. Během této doby mechanici auto rozeberou do šroubku, zrepasují motor a všechny díly opískují a znovu nalakují ve vlastní lakovně. Opotřebované součástky vymění za nové, takže vůz je po renovaci ve stavu, jakoby zrovna opustil výrobní linku, včetně dvouleté záruky.

V dnešní době se na tyto vozy dají bez problému objednat veškeré díly ze skladů v USA. Část běžných dílů mají skladem i specializované firmy typu Kloado. Majitelé Mustangů se v Česku sdružují například v klubu Mustangriders, který pořádá pravidelné srazy.

První Ford Mustang sjel z výrobní linky 9. března 1964. Levné sportovní auto pro dospívající poválečnou generaci se stalo průkopníkem nové kategorie vozů nazývaných Pony cars. Za padesát let výroby spatřilo světlo světa kolem devíti milionů mustangů, z toho tři miliony tvořila první generace datovaná do roku 1973.

Zatím poslední kapitolu legendárního modelu začal Ford psát v minulém roce, kdy představil nový vůz, který se bude po čtyřech desítkách let opět oficiálně dovážet do Evropy. Nový "evropský" Mustang se bude stále vyrábět ve Flat Rock v americkém Michiganu. Do Evropy se bude dovážet s úsporným přeplňovaným motorem EcoBoost o objemu 2,3 litru a výkonu 227 kW nebo s klasickým pětilitrovým osmiválcem o výkonu 313 kW.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - The Spešl Uan
24. 3. 2014 18:01
fajn kára
Jojo,Mustang je jedno z nejfajnovějších a nejvzácnějších aut které si našinec může koupit.

Jinak určitě by se našlo pár dalších NEJ- pro tento ,,veterán" :NEJadrenalinovější, NEJvzrušující
Avatar - Barrichello
13. 3. 2014 08:58
Re: Pony
Objevit se má, ta nová gneerace je určena i pro Evropu, to už bylo potvrzeno.

Jinak to číslo je hezké, obdobně tu bude i Camar a Corvett. Spolu s Challengerem a starým Chargerem tu těchle amerických muscle cars může být klidně 2-2500 tisíce. Slušné číslo.
13. 3. 2014 08:27
Re: Pony
tomu sa hovori selektivna pamat
13. 3. 2014 08:26
Re: Pony
tomu sa hovori selektivna pamat
13. 3. 2014 08:02
Původní Eleanor (1974)
Všichni řeší jen to auto z remaku, ale co Mustang Mach 1 z původních Gone in 60 seconds?

Já bych bral Mustang Cabrio 1968 (červenej) a k tomu jeden z klasickej 2013 :-) Třeba Boss 302 (modrej) >:D