Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku se prodává první vyrobená Alpina B7 Turbo. Poznáte, co je na ní jinak?

Alpina B7 Turbo
Alpina B7 Turbo
Alpina B7 Turbo
Alpina B7 Turbo
15 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Česká Alpina B7 Turbo je údajně prvním vyrobeným kusem. V minulosti však prošla velkou opravou, kvůli níž není zcela originální.

Krátce před koncem sedmdesátých let to bylo nejrychlejší produkční čtyřdveřové auto na světě. Když se na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu v roce 1978 poprvé odhalila tehdejší mnichovská „sedmička“ od Alpiny, s až třemi stovkami koní uměla konkurovat i soudobým supersportům. A dodnes je nejen rychlá, ale také vzácná.

V tuzemské inzerci jsme právě našli jeden z pouhých 149 vyrobených kusů luxusní limuzíny, jež Alpina nejprve představila se jménem 530 Turbo, ale následně jí dala modernější a dnes už tradiční jméno B7 Turbo. Velkou zajímavostí je, že v Česku prodávaný vůz vychází z toho nejdůležitějšího ze všech – předsériového kusu se sériovým číslem 001. Ten se však dochoval jen částečně.

Alpina B7 Turbo zakládá na původně atmosférickém třílitrovém benzinovém řadovém šestiválci M30B30, který technici Alpiny vylepšili jedním turbodmychadlem KKK 27 s maximálním plnícím tlakem 0,85 baru. V B7 Turbo se tak v závislosti na nastaveném plnícím tlaku od 0,55 do 0,85 baru pohybuje maximální výkon mezi 250 až 300 koňmi. Vrcholný točivý moment je 462 newtonmetrů.

Video placeholder
Alpina B8 Gran Coupé • Zdroj: Alpina

S velkou silou pod kapotou a pětistupňovou manuální převodovkou Getrag umí Alpina B7 Turbo vyvinout solidní dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,1 sekundy, z 0 na 200 km/h akceleruje za 23,6 sekundy a zvládá jet maximální rychlostí 250 km/h. Dokonce i modernější tovární BMW M5 s 3,8litrovým řadovým šestiválcem mělo problém s alpinou udržet krok.

V Česku prodávaný kousek s charakteristickým modro-stříbrným zbarvením je údajně prvním vyrobeným kusem ze 149. Prodejce však uvádí, že v minulosti musel být přestavěn do nové karoserie, protože originální vůz havaroval v roce 1992. S výjimkou toho však všechny komponenty pochází z původního vozu, jako jsou motor, přední a zadní náprava, veškerý interiér, střecha a další části. Celkově tedy odpovídá originálnímu vozu, z něhož má i výrobní štítek.

A za jakou cenu se prodává? Prodejce Veteráni na Truc vzácnou Alpinu B7 Turbo nabízí za 3.460.000 Kč. Je to hodně peněz, nebo přijatelná částka, i když vůz není úplně originální? Napište nám svůj názor do komentářů.

Vstoupit do diskuze (2)