Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B3 3.2 Touring je vzácný rychlý kombík. Jeden z 89 kusů je na prodej

Lukáš Volšický
Diskuze (2)

V Americe se prodává vzácné kombi Alpina B3 3.2 Touring. Zakládá na docela obyčejném BMW 328i generace E36, ale je výrazně výkonnější i exkluzivnější.

Kultovní BMW M3 zakládající na standardní „trojce“ generace E36 se začalo vyrábět už v roce 1992. Když však mnichovská automobilka koncem roku 1995 konečně představila vylepšenou verzi s výkonnějším atmosférickým 3,2litrovým řadovým šestiválcem, musela na něj zareagovat i spřátelená německá značka Alpina. Novinka se totiž stala silnou konkurencí pro její exkluzivnější Alpinu B3 3.0.

Reakce specialistů z Buchloe byla až bleskurychlá a už v dubnu následujícího roku světu odhalili novou Alpinu B3 3.2, kterou překvapivě nezakládali na vrcholném modelu BMW M. Spolu s výkonnější „M-trojkou“ se v roce 1995 začala prodávat i obyčejnější šestiválcová motorizace 328i, jež se stala vrcholnou variantou standardního BMW řady 3 i základem nejnovější přestavby od Alpiny.

Během čtyřleté produkce se vyrobilo jen 342 kusů ve čtyřech karosářských variantách – kupé, kabriolet, sedan i kombi. A teď se na americkém aukčním serveru Bring & Trailer objevila velká rarita, kterou je originální kombík Alpina B3 3.2 Touring. Prodejce uvádí, že je v pořadí 23. kusem ze všech 89 vyrobených. Už krátce po vyrobení v roce 1996 byl převezen do Japonska a v posledních letech se přes Nizozemsko dostal až do Spojených států amerických.

Video se připravuje ...

Alpina B3 3.2 zakládající na populární generaci E36 je tak trochu zapomenutá, ale je tomu až neprávem. Inženýři z Buchloe totiž z původního BMW 328i udělali výrazně výkonnější model. Z původních 193 koní a 280 Nm díky zvětšenému zdvihovému objemu, odlehčeným pístům Mahle, upraveným spalovacím komorám, řízení motoru Siemens a novému výfuku udělali solidních 265 koní a 330 Nm.

Standardem byl pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem a zákazníci si mohli vybrat mezi šestistupňovým manuálem Getrag a pětistupňovým automatem Switchtronic. Novinka tak byla rychlým autem pro každý den. Z 0 na 100 km/h akcelerovala za 5,9 sekundy a vyvinula maximální rychlost přes 260 km/h.

Vzácný kousek z americké aukce je navíc nalakovaný do tradičního modrého odstínu Alpina Blue Metallic s charakteristickými zlatými pruhy. A současně má i ikonická originální 17“ kola a luxusní interiér s unikátní plaketou i fantasticky vypadajícím dřevem. Zajímavostí pak je, že původně byl vyroben s automatem, který byl letos nahrazen řidičštějším manuálem.

A kolik exkluzivní Alpina B3 3.2 Touring dnes stojí? Aukce na serveru Bring & Trailer zatím neskončila, ale aktuální nejvyšší příhoz je 20.250 amerických dolarů. To je přibližně 500 tisíc korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
14. 5. 2024 09:24
Re: B3
Skutečně krasavec, akorát ta zadní světla se moc nepovedla.
Avatar - lyon667
14. 5. 2024 08:42
B3
E36ka sice nikdy nebyla můj šálek kávy, ale tohle je krásný exemplář. Musím doplnit, že ani 3.2ka nebyla vrcholem nabídky, tím byly osmiválce M60 převzaté z řady 5 v objemech 4.0 a 4.6 litru, vyráběné v letech 1995 až 1998.