V Řecku se dražila Škoda Favorit s 34 km na odometru. Co říkáte na cenu?
V řeckých Aténách se nedávno objevila na prodej velice zajímavá Škoda Favorit.
Unikátní je její stav, jde totiž o auto z roku 1993, které z nespecifikovaných důvodů dosud najezdilo pouhých 34 kilometrů. K mání bylo prostřednictvím internetové aukce.
A tomu odpovídá také kondice vozu. Na dostupných fotografiích, jichž se mimochodem v inzerátu objevilo více než 200, Favorit vypadá jako nový. Nejen zvenku, ale také uvnitř. Přední sedadla ostatně mají ještě ochranné igelity, originální jsou i pneumatiky Barum. Prodejce však upozorňuje, že gumy už budou potřeba vyměnit.
Drobné kosmetické vady se přesto najdou, jde o malé škrábance laku, důlky v zadních dveřích a lehce poškozen je také přední nárazník. Mezi zajímavosti řeckého "fáčka" patří pruhy na bocích, zakončené nápisem "Favorit" na zadním sloupku, nebo loga "Bertone" na předních blatnících - ta samozřejmě odkazují na slavné italské studio, které navrhlo design karoserie a interiéru prvního modelu značky Škoda s motorem vpředu a pohonem předních kol.
Neobvykle vyhlíží také interiér s dekory tvořenými nalepovacími lištami se vzhledem dřeva. Jde samozřejmě o imitaci. Výbava je LX, což prozrazuje především přítomnost hodin v přístrojovém panelu - dražší verze GLX tam měla otáčkoměr. Výbava dále zahrnuje manuálně ovládaná okna a zpětná zrcátka či vyhřívané zadní okno.

Po funkční stránce je podle prodejce auto absolutně v pořádku, v květnu letošního roku navíc Favorit absolvoval servis a dostal několik nových dílů: baterii, palivové čerpadlo, vodní pumpu, olejový filtr nebo brzdové destičky. Vyměněn byl pochopitelně i olej.
O pohon se samozřejmě stará atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,3 litru, párovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon by měl činit 43 kW.
A za kolik že se tedy nejetý Favorit z Řecka nakonec vydražil? Přihazování se zastavilo na částce 24 tisíc eur, což je v přepočtu asi 589 tisíc korun. Kromě samotného automobilu se nový majitel může těšit také na originální katalogy, původní rezervní kolo a sadu nářadí.