Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Řecku se dražila Škoda Favorit s 34 km na odometru. Co říkáte na cenu?

Jan Zajíc Jan Zajíc 30. 9. 2022 • 21:09
58
5
Zobrazit náhledy (58)
Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit

V řeckých Aténách se nedávno objevila na prodej velice zajímavá Škoda Favorit.

Unikátní je její stav, jde totiž o auto z roku 1993, které z nespecifikovaných důvodů dosud najezdilo pouhých 34 kilometrů. K mání bylo prostřednictvím internetové aukce.

A tomu odpovídá také kondice vozu. Na dostupných fotografiích, jichž se mimochodem v inzerátu objevilo více než 200, Favorit vypadá jako nový. Nejen zvenku, ale také uvnitř. Přední sedadla ostatně mají ještě ochranné igelity, originální jsou i pneumatiky Barum. Prodejce však upozorňuje, že gumy už budou potřeba vyměnit.

Drobné kosmetické vady se přesto najdou, jde o malé škrábance laku, důlky v zadních dveřích a lehce poškozen je také přední nárazník. Mezi zajímavosti řeckého "fáčka" patří pruhy na bocích, zakončené nápisem "Favorit" na zadním sloupku, nebo loga "Bertone" na předních blatnících - ta samozřejmě odkazují na slavné italské studio, které navrhlo design karoserie a interiéru prvního modelu značky Škoda s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Neobvykle vyhlíží také interiér s dekory tvořenými nalepovacími lištami se vzhledem dřeva. Jde samozřejmě o imitaci. Výbava je LX, což prozrazuje především přítomnost hodin v přístrojovém panelu - dražší verze GLX tam měla otáčkoměr. Výbava dále zahrnuje manuálně ovládaná okna a zpětná zrcátka či vyhřívané zadní okno.

Video se připravuje ...

Po funkční stránce je podle prodejce auto absolutně v pořádku, v květnu letošního roku navíc Favorit absolvoval servis a dostal několik nových dílů: baterii, palivové čerpadlo, vodní pumpu, olejový filtr nebo brzdové destičky. Vyměněn byl pochopitelně i olej.

O pohon se samozřejmě stará atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,3 litru, párovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon by měl činit 43 kW.

A za kolik že se tedy nejetý Favorit z Řecka nakonec vydražil? Přihazování se zastavilo na částce 24 tisíc eur, což je v přepočtu asi 589 tisíc korun. Kromě samotného automobilu se nový majitel může těšit také na originální katalogy, původní rezervní kolo a sadu nářadí.

Doporučujeme

Témata
1. 10. 2022 10:42
Fiiiiha
Tak niekto zdedil a ma zarobene :) ...skoda len tych skrabancov na klucke a dverach...dedko to asi drcol hned prvy den a uz do nej nesadol...
1. 10. 2022 09:59
jen upřesnění k motoru
krása, sleduju příběh hned o začátku, ale musím si jen trochu rýpnout, samozdřejmě se nejedná o jednotku s výkonem 43kw a klasickým karburátorem, nýbrž jen 40kw se systémem monotronic od boshe :D čili jednobod. Pardon já prostě musel :D :D :D
1. 10. 2022 08:16
fanda
Fanda byl suprove auto, motor tak maly ze by se tam vesel druhy, s tim spojeno ze se snad vsecko servisovalo uplne krasne, mista plno. A pak k mechanikovi prijede Fiat Stilo 2005 JTD a... mista tolik ze kdyby ste pustili mravenca zhora na motor, tak nenajde cestu dolu k zemi, az takova tlacenka tam byla.
Vidivam jezdit dost fanousu a feld vesmes na LPG a hadam ze to ma hlavu patu pokud ti staci omezeny komfort a dokud nebudou doslova zakazany pro jak by rekli ekoteroriste extremni znecistovani ovzdusi... podle nich ale nas zabiji i Euro 6d, takze to si nevyberes :D
30. 9. 2022 22:17
Re: Na té titulní fotce je krásně vidět...
Tak ono to treba brat v kontexte doby. Popri skodovkach 105/120 vyzeral Favorit ako auto z ineho sveta...
30. 9. 2022 20:29
Na té titulní fotce je krásně vidět...
...jak je Fáčko i po těch pětatřiceti letech od premiéry pořád šmrncovní auto. A to i přes ty vynucené kompromisy, např. použití tehdy již zastaralých světlometů. Studio Bertone prostě odvedlo vynikající nadčasovou práci, vyzařující neopakovatelný italský šarm! Bravo, Bertone! :-) :yes: :yes: :yes: