Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Řecku se dražila Škoda Favorit s 34 km na odometru. Co říkáte na cenu?

Jan Zajíc
Diskuze (5)

V řeckých Aténách se nedávno objevila na prodej velice zajímavá Škoda Favorit.

Unikátní je její stav, jde totiž o auto z roku 1993, které z nespecifikovaných důvodů dosud najezdilo pouhých 34 kilometrů. K mání bylo prostřednictvím internetové aukce.

A tomu odpovídá také kondice vozu. Na dostupných fotografiích, jichž se mimochodem v inzerátu objevilo více než 200, Favorit vypadá jako nový. Nejen zvenku, ale také uvnitř. Přední sedadla ostatně mají ještě ochranné igelity, originální jsou i pneumatiky Barum. Prodejce však upozorňuje, že gumy už budou potřeba vyměnit.

Drobné kosmetické vady se přesto najdou, jde o malé škrábance laku, důlky v zadních dveřích a lehce poškozen je také přední nárazník. Mezi zajímavosti řeckého "fáčka" patří pruhy na bocích, zakončené nápisem "Favorit" na zadním sloupku, nebo loga "Bertone" na předních blatnících - ta samozřejmě odkazují na slavné italské studio, které navrhlo design karoserie a interiéru prvního modelu značky Škoda s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Neobvykle vyhlíží také interiér s dekory tvořenými nalepovacími lištami se vzhledem dřeva. Jde samozřejmě o imitaci. Výbava je LX, což prozrazuje především přítomnost hodin v přístrojovém panelu - dražší verze GLX tam měla otáčkoměr. Výbava dále zahrnuje manuálně ovládaná okna a zpětná zrcátka či vyhřívané zadní okno.

Video se připravuje ...

Po funkční stránce je podle prodejce auto absolutně v pořádku, v květnu letošního roku navíc Favorit absolvoval servis a dostal několik nových dílů: baterii, palivové čerpadlo, vodní pumpu, olejový filtr nebo brzdové destičky. Vyměněn byl pochopitelně i olej.

O pohon se samozřejmě stará atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,3 litru, párovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon by měl činit 43 kW.

A za kolik že se tedy nejetý Favorit z Řecka nakonec vydražil? Přihazování se zastavilo na částce 24 tisíc eur, což je v přepočtu asi 589 tisíc korun. Kromě samotného automobilu se nový majitel může těšit také na originální katalogy, původní rezervní kolo a sadu nářadí.

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Doporučujeme

1. 10. 2022 10:42
Fiiiiha
Tak niekto zdedil a ma zarobene :) ...skoda len tych skrabancov na klucke a dverach...dedko to asi drcol hned prvy den a uz do nej nesadol...
1. 10. 2022 09:59
jen upřesnění k motoru
krása, sleduju příběh hned o začátku, ale musím si jen trochu rýpnout, samozdřejmě se nejedná o jednotku s výkonem 43kw a klasickým karburátorem, nýbrž jen 40kw se systémem monotronic od boshe :D čili jednobod. Pardon já prostě musel :D :D :D
1. 10. 2022 08:16
fanda
Fanda byl suprove auto, motor tak maly ze by se tam vesel druhy, s tim spojeno ze se snad vsecko servisovalo uplne krasne, mista plno. A pak k mechanikovi prijede Fiat Stilo 2005 JTD a... mista tolik ze kdyby ste pustili mravenca zhora na motor, tak nenajde cestu dolu k zemi, az takova tlacenka tam byla.
Vidivam jezdit dost fanousu a feld vesmes na LPG a hadam ze to ma hlavu patu pokud ti staci omezeny komfort a dokud nebudou doslova zakazany pro jak by rekli ekoteroriste extremni znecistovani ovzdusi... podle nich ale nas zabiji i Euro 6d, takze to si nevyberes :D
30. 9. 2022 22:17
Re: Na té titulní fotce je krásně vidět...
Tak ono to treba brat v kontexte doby. Popri skodovkach 105/120 vyzeral Favorit ako auto z ineho sveta...
30. 9. 2022 20:29
Na té titulní fotce je krásně vidět...
...jak je Fáčko i po těch pětatřiceti letech od premiéry pořád šmrncovní auto. A to i přes ty vynucené kompromisy, např. použití tehdy již zastaralých světlometů. Studio Bertone prostě odvedlo vynikající nadčasovou práci, vyzařující neopakovatelný italský šarm! Bravo, Bertone! :-) :yes: :yes: :yes: