Vantage GT3 se přejmenoval na Aston Martin GT12
Aston Martin dostal chvályhodný nápad vytvořit na bázi modelu Vantage silniční sportovní vůz, silně ovlivněný závodním okruhovým speciálem třídy GT3, jenž se proto měl logicky pyšnit označením GT3. Jenže proti tomu protestovalo Porsche, které používá už léta pojmenování GT3 pro typ 911 a dokonce ani menšímu, podobně laděnému Caymanu nedovolí si ji vypůjčit.
Aston Martin tedy byl nucen přejmenovat polozávodní stokusovou edici Vantage GT3 na Vantage GT12. Zveřejnil proto i nové video, v němž figuruje kód GT12. Současně se objevily informace, že by britská automobilka v souvislosti s tím měla přejmenovat i původní závodní speciál na GT12, aby bylo jasné propojení mezi oběma automobily, zatím k tomu ale nedošlo a na webu automobilky je okruhový vůz veden stále jako GT3.
Připomeňme si, že od svých mírnějších sourozenců se Vantage GT3 liší vizáží i technikou. Přední partie, vnější panely dveří i některé komponenty na zádi jsou vyrobeny z kompozitních materiálů, z nichž může být za příplatek i střecha. Cílem je samozřejmě snaha o co největší úsporu hmotnosti, jejíž výsledkem je její snížení o 100 kg na 1565 kg. Atmosférický dvanáctiválec 6,0 l poskytuje výkon 441 kW (600 k) při 7000 otáčkách a točivý moment 625 N.m při 5500/min.
Síla motoru míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové robotizované manuální převodovky. Vantage GT3 je připraven vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosáhnout maximální rychlosti 297 km/h. Kontakt Vantage GT3 s vozovkou zajišťují 19" kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 325/30 R19 vzadu, za nimiž se ukrývá výkonný brzdový systém s karbon-keramickými kotouči Brembo GT3.