Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman GT4: Se srdcem z Carrery S

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
Porsche sice možná chystá pro svou nejmenší řadu čtyřválce, ale zatím nám v předpremiéře servíruje v kabátku kupé Cayman tu nejostřejší krmi. Přichází GT4.

Příchod Caymanu GT4 byl avizován už několikrát. „Lidové“ kupé dostalo spoustu dílů z 911 včetně GT3 a vizuálně se změnilo opravdu hodně. Taky jej vyvíjeli ve Weissachu, kde sídlí i závodní oddělení značky. Nejvíc určitě zaujme nekompromisní, podotýkáme pevné zadní křídlo, odtoková hrana na víku zadního zavazadelníku a nový difuzor s dvojitou koncovkou výfuku, protože většina účastníků silničního provozu z auta stejně nic jiného neuvidí... Cílem je maximální přítlak při dovádění na okruhu. Ale dost se toho událo i na přídi. Hlavně si pozorné oko všimne širšího nárazníku s lízátkem a bez lamel, mlhovky nejsou kulaté a před místem pro bagáž zde zeje větrací štěrbina. GT4 má také jiná zpětná zrcátka na dvojici ramének.

To nejdůležitější ale najdeme klasicky za přední nápravou. Motor. Darovala jej Carrera S, takže jde o agregát s objemem 3,8 l s výkonem 283 kW. Samozřejmě plochý kapalinou chlazený šestiválec a zatím bez turba, který je spojený se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Žádné twin-turbo, jak se původně spekulovalo, natožpak PDK nebo něco podobného, klasický manuál! Celé auto je také o 30 mm blíže asfaltu a brzdové komponenty pocházejí již z úvodu zmíněné „gététrojky“. Ocelové kotouče mohou být nahrazeny karbon-keramickými.

Při testování zajel GT4 na Nordschleife, tedy Severní smyčce Nürburgringu čas 7:40 min. Ne, pomalé tohle dvoudveřové kupátko opravdu není, ale prý se dá používat na běžné denní jízdy, což u Porsche rozhodně není výjimkou. Z klidu na stovku vystřelí během 4,4 s a do toho, aby překonalo trojnásobek, mu v maximální rychlosti chybí jen 5 km/h. Kombinovanou spotřebu 10,3 l/100 km raději přejděme s úsměvem, městská dosahuje dle evropského jízdního cyklu 14,8 l a mimoměstská jen 7,8 l. Beztak není příliš důležitá.

Sedačky dvoučlenné posádky pokrývá kůže a Alcantara a jejich těla v zatáčkách určitě nepustí, skořepinové za eura navíc jsou vyrobeny z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. GT4 má i nový volant, který určitě zprostředkuje pilotovi ty správní jízdní zážitky, i spolujezdkyně si bude užívat.

Za příplatek jsou k mání i ostré balíčky Sport Chrono (s aplikací Track Precision, která přijde vhod právě při okruhových hrátkách) a Club Sport. A kolik že vlastně bude Cayman GT4 stát? V Německu 85.779 eur (2,38 milionu korun), objednat se tam dá už nyní. Prodávat se začne až na konci března, nejdřív si musí odbýt výstavní debut na autosalonu v Ženevě.

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
Avatar - Magister
5. 2. 2015 12:01
Re: Nordschleife
Druhá věc je, jak se tyto informace promítnou u běžného řidiče v normálním provozu :-)
Avatar - white label
5. 2. 2015 11:36
Re: Tak to je on
Motiv autora je vždycky stejný, přesvědčit sebe a hlavně okolí, že i kdyby na to náhodou "někdy měl", tak by to stejně "nikdy nechtěl", protože...
5. 2. 2015 09:36
Nordschleife
Je třeba si uvědomit, že tenhle Cayman GT4 zajede Nordschleife za 7:40 , což je stejný čas, za který to zajel v roce 2009 s 911 GT3 Walter Rohrl . Současná 911 GT3 to zajede za 7:32 , což také není až zas tak velký rozdíl :-) .
Avatar - Magister
5. 2. 2015 07:52
Re: Cayman vs 911
Souhlas...tež jsem si to prostudoval... některé základní věci jsem tam nenašel, jak uvádí CHerokee, ale na isofix nezapomněli....
Avatar - Magister
5. 2. 2015 07:50
Re: Tak to je on
Tady různí exoti tvrdí leccos.