Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vedení PSA bude projednávat spojení s FCA. Dojde k dohodě ještě před Vánoci?

David Bureš David Bureš 16. 12. 2019 • 14:52
15

K dohodě o spojení automobilek PSA a FCA může dojít ještě letos. Samotná fúze ale nějakou dobu potrvá.

Skupina PSA a koncern Fiat Chrysler Automobiles od října jednají o možné fúzi, přičemž obě strany od začátku jednání hovoří o tom, že k dohodě může dojít ještě letos. Oba možní partneři jsou zatím údajně na dobré cestě tento plán splnit, dozorčí rada PSA má podle zákulisních zpráv projednávat dohodu už toto úterý.

Agentura Reuters cituje dva nejmenované zdroje blízké jednání, že dozorčí rada dostane při úterním jednání na stůl memorandum o porozumění mezi oběma subjekty ke schválení. Jeden zdroj ale tvrdí, že toto memorandum ještě není hotové a jeho detaily se na úterním setkání dozorčí rady budou ještě ladit.

Do jednání totiž v minulých týdnech promluvily dva faktory. Nejprve konkurenční General Motors zažaloval FCA za to, že ještě za dob Sergia Marchionneho při vyjednávání s americkým odborovým svazem United Auto Workers (UAW) po řadu let prostřednictvím korupce zajišťoval výhody v oblasti mzdových a pracovních podmínek. To mělo způsobit újmu GM, které mimo jiné muselo vyplácet vyšší mzdy než FCA.

Nadto italské daňové úřady tvrdí, že FCA podhodnotily hodnotu své americké divize o 5,7 miliardy dolarů po postupné akvizici Chrysleru. Pokud se tato chyba potvrdí, může to vést až k odvodu 1,5 miliardy dolarů na daních. Fiat nicméně s případem nesouhlasí.

I přesto však vedení PSA chce dohodu schválit ještě před letošními Vánoci. Pokud je to pravda, měla by smlouva o fúzi být podepsána ještě tento týden.

Pokud skutečně dojde ke spojení PSA a FCA, dostane se pod jednu střechu hned 13 automobilových značek, včetně několika s dlouhou historií, jako je Peugeot, Citroën, Lancia nebo Fiat. Obě strany spojením chtějí ušetřit na vývoji a výrobě, díky vzájemnému sdílení techniky. Výhodné má být i spojení silné pozice PSA v Evropě se silným zastoupením FCA v Americe.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: eej
| 17. 12. 2019
Tady to máš. Už to jezdí
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: eej
| 17. 12. 2019
fiat_500_elettrica_prezzo_autonomia_interni_uscita_foto.html
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: eej
| 17. 12. 2019
pokial je to ako vravis, ze maju novu platformu vo fiate, tak snad pride punto made in italy..
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: eej
| 17. 12. 2019
V rodině máme 4clio 2018. A jizdně kvalitativně a prostorově je to určitě horší auto než bylo grande. Jediné beckove auto které jezdilo lépe než grande byla dnes už minulá generace fiesty. Ta byla vážně geniální
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: eej
| 17. 12. 2019
Ok. Neříkám že špatné. Ale facelift přeci jen jezdí hůře než grande. Evo je jakési gumovejsi. Byl o tom nádherný článek i v italském quattroruote. Interiér lepších verzí eva je nazdoben hezky ale je už třeba ochuzen o podsvícení tlačítek volantu, u dvouzónové klimi se dá rozdílně štelovat už pouze teplota(ps.nekteri konkurenti neumí dvouzonu dodnes) verze 1.4 16v starjet ve verzi sport přišla o zadní kotoucove brzdy. A šetřili i na odhlucneni auta. O verzích po roce 14 se nebavim uz vůbec,auto už vykuchali komplet. Chudak grande si to vůbec nezasloužil.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku