Venturi VBB-3: Elektrický rekordman
Prozatím poslední z řady rekordních elektřinou poháněných vozidel Venturi s označením VBB-3 je používáno k rekordním jízdám od roku 2013, kdy se odehrálo jeho představení.
Venturi VBB-3 disponuje výkonem 2207 kW (3000 k) a jeho dvorním pilotem je Roger Schroerer, který usedal i do kokpitu předchozí generace VBB-2,5, s nímž dosáhl 24. srpna 2010 oficiálního rekordu 495 km/h.
V roce 2013 se Venturi VBB-3 sice představilo veřejnosti, ale pro nepříznivé podmínky na solných pláních v Bonneville se pokusy o překonání rekordu neuskutečnily. V loňském roce s ním Roger Schroerer dosáhl průměrné rychlosti 342,170 km/h na úseku dlouhém jednu míli.
V letošním roce se i přes nepříznivé podmínky a zrušení Bonneville Speed Week uskutečnila další série jízd s Ventura VBB-3 na solných pláních a Roger Schroerer s tímto elektromobilem dosáhl průměrné rychlosti 386,757 km/h na trati o délce jedné míle.
Pokusy o překonání absolutního rychlostního rekordu elektromobilů bohužel opět překazilo zaplavení solných plání. Tým kolem Venturi VBB-3 potřebuje pro jeho jízdy trať dlouhou 12 mil, ale v letošním roce měl ve druhé polovině srpna k dispozici maximálně 10 mil, z nichž část byla stále podmáčena.
Jméno Jamais Contente používané pro rekordní elektromobily Venturi znamená Věčně nespokojená a odkazuje na stejnojmenný elektřinou poháněny stroj Belgičana Camille Jenatzyho. Ten s ním 29. dubna 1899 dosáhl 105,88 km/h a jako první tak pokořil rychlost hranici 100 km/h.