Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veritas RS III: poválečná legenda ožívá

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Německá společnost Vermot AG pracuje na znovuzrození slavné německé značky z přelomu čtyřicátých a padesátých let. Prvním zástupcem se stane model RS III určený především pro použití na závodní dráze.

V roce 1948 založili Ernst Loof, Schorsch Meyer a Lorenz Dietrich malou společnost, z jejíchž bran pod jménem Veritas vyjížděly závodní a sportovní automobily, využívající techniku předválečného BMW 328.

Tyto vozy měly pod lehkou hliníkovou karoserií trubkový prostorový rám v němž byl uložen dvoulitrový řadový šestiválec BMW 328. Pozdější modely využívaly dvoulitrové řadové šestiválce značky Heinkel, poskytující výkon až 103 kW (140 k). Poslední vozy značky Veritas z let 1950 až 1952 byly poháněny vzduchem chlazeným dvouválcem značky Panhard o objemu 744 cm³ s výkonem 23,5 kW (32 k).

Vozy značky Veritas získaly 13 titulů v německém mistrovství a během své závodní kariéry vybojovaly 29 prvních míst. V roce 1951 se vozy Veritas staly prvními německými automobily, které se po válce účastnily podniku Grand Prix.

Společnost Vermot AG se chystá navázat na úspěchy značky Veritas se svým vlastním vozem označeným RS III. Tento automobil má být homologován pro provoz na závodních tratích i na veřejných komunikacích. Pod karbon-kevlarovou karoserii má v trubkovém prostorovém rámu uložen pohonný agregát značky BMW. K dispozici bude vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l s výkonem 353 kW (480 k), spolupracující s manuální převodovkou nebo vidlicový desetiválec s výkonem 442 kW (600 k) a automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení.

Veritas RS III je podle materiálů výrobce 4990 mm dlouhý, 1974 mm široký, 974 mm vysoký a má rozvor náprav 2840 mm. S osmiválcem je pohotovostní hmotnost vozu 1080 kg a s desetiválcem váží 1170 kg. O zastavení se postará brzdový systém od společnosti TRW Racing s brzdovými kotouči o průměru vpředu 380 mm a vzadu 355 mm. Do brzdových kotoučů se zakusují vpředu šestipístkové brzdiče a vzadu čtyřpístkové brzdiče. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky o rozměrech vpředu 285/30 R20 a vzadu 335/25 R20, obuté na dvacetipalcová litá kola Brabham RS.

Nositel slavného jména má dosahovat s osmiválcem maximální rychlosti 329 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 s, zatímco s desetiválcem má být maximální rychlost 347 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,2 s.

Společnost Vermot AG chce v letošním roce spustit produkci vozu Veritas RS III a vyrobit sérii maximálně padesáti automobilů. V roce 2009 se má představit verze RS III Coupé, což má být dvoumístné provedení s pevnou střechou, vycházející z letos představeného modelu. Příští rok se má představit i Veritas GT, který má vzniknout v maximálně třiceti kusové sérii.

Vozy značky Veritas se budou účastnit i závodních podniků a v roce 2009 mají absolvovat 24 hodin Nürburgringu, další rok rozšířit svou účast na vytrvalostní závody v Silverstone, Spa a Valencii. Na rok 2011 je naplánován vstup do seriálu FIA GT s vozem poháněným motorem značky Lamborghini a rok 2012 bude ve znamení účasti ve slavném závodě 24 hodin Le Mans v kategorii prototypů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
26. 5. 2008 00:52
Pro rodinu
kazdej spravnej tatka,musi mit karu,kterou bude vozit svoje potomstvo do skoly,proto navrhuji,pridat jedno misto.Takhle v tom nesvezete ani milenku,ale jinak pecka...