Vin Diesel vyměnil nadupané vozy Dodge za… elektrický skútr?
Slavný herec není v reklamách na dopravní prostředky žádný nováček. Od „Bratrství svalů“ si ale tentokrát odskočil na čínský elektrický skútr.
Když se řekne Vin Diesel, většina motoristických fanoušků si nejspíš vybaví jeho postavu Dominica Toretta ze slavné série Rychle a zběsile. Zřejmě tato postava, která měla slabost pro nadupané americké musce cars, mu pak vynesla i působení v reklamách koncernu FCA na nadupané vozy Dodge, které měly společné heslo Brotherhood of Muscle. Tedy Bratrstvo svalů.
Jenže to je teď minulostí. V nejnovější reklamě pro společnost Yadea totiž Vin Diesel vyměnil nadupaný Dodge za futuristický elektrický skútr Yadea G5. A aby nevypadl příliš z role, vydal se s ním na útěk před záporáky v přeplněných ulicích Los Angeles.
Plytkou zápletku a slova obdivu nad vynikající ovladatelností nechme stranou a pojďme se podívat, pro koho to vlastně Diesel tentokrát natáčel. Čínská společnost Yadea se věnuje výrobě skútrů od roku 2001 a v posledních měsících zažívá díky odeznívající pandemii koronaviru opravdový boom.
To ostatně potvrzuje i výpověď jednoho z obyvatel Šanghaje, kterou publikoval web Bloomberg a citoval web RideApart. „Každé se bojí epidemie. Téměř každý si tu myslí ‚Pokud budeme muset cestovat, neměli bychom cestovat společně.‘“ A to elektrickým skútrům silně nahrává.
Nové elektrické skútry Yadea G5 City a G5 Pro ovšem nepředstavují masové modely, místo toho si nárokují spíše lehce prémiové postavení na trhu. To je ostatně dobře patrné již z pohledu na jejich elegantní a lehce futuristický design s moderně pojatým přístrojovým štítem.
I řada G5 ovšem nabídne nižší a vyšší model. Základní G5 City je osazeno jednou lithiovou baterií 60V32AH v kombinaci s motorem v kole o výkonu 2300 W, což je kombinace slibující maximální rychlost 45 až 55 km/h a maximální dojezd 55 až 65 kilometrů.
Výkonnější G5 Pro je osazeno dvojicí lithiových baterií 60V32 AH v kombinaci s elektromotorem o výkonu 3100 W. Elektrický skútr tak nabídne dojezd 120 až 130 km a maximální rychlost 45 až 60 km/h. Baterie dodává v obou případech společnost Panasonic a stejné jsou i rozměry kol. Pouze model Pro je o minimálně 15 kilogramů těžší (85 vs. 100 kg +).
Vina Diesela by navíc jistě potěšila i informace, že se skútr opravdu dodává i v černé. A kromě toho i v bílé, šedé, modré a červené barvě. Společnost ale v současnosti udá většinu své produkce především na domácím (čínském) trhu, kromě toho však své produkty dováží na 77 mezinárodních trhů. Včetně Česka. Nejnovější model G5 byste ovšem na stránkách zastoupení (zatím) hledali marně.