Seat vstupuje do světa motocyklů. Připravuje elektrický skútr
Koncept elektrického skútru od Seatu uvidíme ještě tento měsíc. Sériová verze bude následovat v příštím roce.
Seat je v rámci koncernu Volkswagen Group značkou s nejmladší zákaznickou strukturou a možná i proto je velký propagátor městské mikromobility, která je mezi mladými tak populární. Nabízí elektrickou koloběžku eXS KickScooter a pracuje na mikrovozidle Minimó, které má být využito v plánované služby na sdílení aut. A nyní Seat přichází i s vlastním motocyklem.
Půjde o elektrický skútr Seat eScooter, který se světu ve formě konceptu představí již tento měsíc, 19. listopadu, na kongresu Smart City Expo. Už teď je však jasné, že nezůstane jen u konceptu, Seat má v plánu elektřinou poháněný stroj skutečně vyrábět. Prodávat se začne už v roce 2020. K dispozici přitom bude jak běžným zákazníkům, tak různým službám na sdílení motocyklů.
„Kvůli neustálému růstu velkých měst je dosažení účinné mobility jednou z hlavních výzev, které je třeba překonat. Dnes děláme další krok v naší strategii městské mikromobility potvrzením uvedení prvního eScooteru v historii značky,“ komentuje příchod konceptu prezident Seatu Luca de Meo.
Bližší informace o elektrickém skútru Seat zatím nezveřejnil. Víme jen to, že bude odpovídám strojům se spalovacím motorem o objemu 125 cm3 a že vzniká ve spolupráci se španělským výrobcem elektrických skútrů Silence. Jeho stroj S01 má výkon 11 kW, jede nejvýše rychlostí 100 km/h a na jedno nabití baterie ujede asi 115 kilometrů. Podobné parametry se tak dají očekávat také od novinky Seatu.
Seat se aktuálně vedle výrobce automobilů stává také poskytovatelem mobilních služeb, čímž chce reagovat na současné trendy. Proto se zaměřuje na různé druhy dopravy ve městech – ať už mikrovozítko Minimó, elektrickou koloběžku eXS KickScooter nebo elektrický skútr eScooter – ale také na služby sdílené ekonomiky, jako je carsharing (v Madridu fungující služba Respiro).